poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościJak stracić fanów w mediach społecznościowych?

Jak stracić fanów w mediach społecznościowych?

Z jednej strony internauci oczekują ciekawych treści, ale z drugiej nie życzą sobie nadmiernej aktywności marek – wynika z danych zebranych przez firmy Fractl i Buzzstream.

Autorzy badania przepytali łącznie 900 internautów. Okazuje się, że najwierniejsi są użytkownicy LinkedIn. 49 proc. respondentów korzystających z tego serwisu przyznało, że nigdy nie przestało śledzić profilu danej marki. Dużo mniej przywiązani są użytkownicy Facebooka: 25 proc. z nich przyznało, że w okresie ostatniego miesiąca opuściło przynajmniej jeden fanpage. Natomiast 12 proc. osób korzystających z Twittera uczniło to w okresie kilku dni przed ankietą.

Dlaczego internauci porzucają śledzenie profili marek? Według 21 proc. powodem są nudne i powtarzające się tematy. Pozostałe pozycje dotyczą nadmiernej aktywności marek. Dla 18 proc. przyczyną jest zbyt duża częstotliwość publikowania postów (powyżej 6 dziennie), 16 proc. internautów przestaje śledzić marki, gdy ich news feedy stają się zbyt zapchane generowanymi przez nie treściami. Co natomiast jest najważniejsze dla fanów? Nowe treści w postach, które będą miały związek z marką, wciągnięcie internautów w interakcje i stała częstotliwość publikacji postów. (ks)

Kliknij, aby powiększyć

źródło: adweek.com

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj