O tym, że branding miast jest globalnym trendem i o budowaniu wizerunku Edynburga z Ailsą Falconer rozmawia Adam Mikołajczyk z miesięcznika Brief. Zdaniem ekspertki warto podkreślić, że budowanie marki miasta zdecydowanie różni się od kreowania marki produktu.
Falconer uważa, produkt można kupić w każdym sklepie, a „wizerunek miasta żyje w ludziach, którzy w niego wierzą, w nim mieszkają i do niego przyjeżdżają”. Dlatego jej zdaniem w zupełnie inny sposób należy przystępować do budowy strategii marki miejsca i produktu. W czasach, kiedy kreowanie marek miast stało się powszechnością, należy zwłaszcza pamiętać, przekonuje ekspertka, aby nie powiedzieć o miejscu czegoś, co o sobie mówią już inne miasta.
W wywiadzie na przykładzie Edynburga specjalistka tłumaczy, jak kreować wizerunek miasta. Jej zdaniem pomyśle efekty tej pracy związane są zwłaszcza ze współpracą z mediami lokalnymi, wykorzystaniem narzędzi internetowych, oraz dużą niezależnością przy kooperacji z samorządem. (ał)