poniedziałek, 13 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościJak stworzyć odpowiedni program komunikacji wewnętrznej?

Jak stworzyć odpowiedni program komunikacji wewnętrznej?

Magazyn Marketing w Praktyce opublikował artykuł Alesa Gavlasa dotyczący komunikacji wewnętrznej w firmach. Autor stwierdza, że komunikacja wewnętrzna ma kluczowe znaczenie w kwestiach organizacyjnych firmy „pomaga w ustalaniu ról oraz obowiązków pracowników, a przełożonym dostarcza informacji zwrotnych, pozwalających na ocenę słabych i mocnych stron systemu zarządzania”.

Gavlas w swoim artykule podaje mnóstwo wskazówek pomagających skutecznie planować i tworzyć proces wewnętrznej komunikacji. Uznaje on, że projektowanie warto zacząć „od określenia kultury korporacyjnej firmy”. Autor dodaje, że w tym celu można przeprowadzić specjalną anonimową ankietę dla pracowników, która powinna być przygotowana przez firmę zewnętrzną. Dodaje także, że „dzięki regularnym badaniom możemy ocenić jak zmienia się kultura firmy i jak sprawdzają się wdrażane przez nas rozwiązania”.

Autor podaje także listę najważniejszych sposobów komunikowania się wewnątrz firmy, proponując jednocześnie przegląd dotychczasowo używanych narzędzi komunikacji. Podkreśla on, że warto stworzyć specjalny zespół, który zająłby się projektowaniem i wdrożeniem odpowiedniego programu komunikacji. „Żadna technologia nie może zastąpić komunikacji bezpośredniej. To najskuteczniejsza, ale także najbardziej czasochłonna forma dotarcia do pracownika. Kluczową rolę odgrywa tutaj kierownictwo i jego zdolności komunikacyjne”, podsumowuje Gavlas. (mk)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj