sobota, 26 kwietnia, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościJak tworzyć skuteczne treści wideo na LinkedInie?

Jak tworzyć skuteczne treści wideo na LinkedInie?

LinkedIn radzi, w jaki sposób skutecznie wykorzystać potencjał formatów wideo w swoich publikacjach. 17 marca 2025 roku serwis udostępnił pierwszy biuletyn „Create Video” i zapowiada, że co dwa tygodnie będą pojawiły się kolejne wskazówki związane z tworzeniem i publikowaniem filmów na platformie.

Jak podkreśla LinkedIn, w ostatnim czasie obserwuje się wzrost publikacji w formie wideo w serwisie. Coraz częściej użytkownicy wykorzystują ich potencjał do tego, by dzielić się swoją wiedzą lub wyróżnić się na tle statycznych postów, które dotąd dominowały wśród treści udostępnianych na platformie. W związku z tym serwis chce pokazać, jak najskuteczniej wykorzystać potencjał wideo.

Sprawdzone metody

W pierwszej części biuletynu LinkedIn omawia dwie skuteczne metody. Przede wszystkim radzi, aby publikowane filmy były krótkie i przyciągały uwagę odbiorców już od pierwszych chwil. Serwis rekomenduje, aby wideo trwało od 30 sekund do dwóch minut.

LinkedIn podpowiada też, w jaki sposób szybko i skutecznie przyciągnąć uwagę użytkowników. Wśród rekomendacji znalazły się następujące wskazówki:

  • Zadaj pytanie, które wzbudzi ciekawość;
  • Podziel się swoją historią, aby nawiązać bliższy kontakt z odbiorcami;
  • Zacznij od typowego problemu, z którym najczęściej borykają się Twoi odbiorcy;
  • Skup się na elementach graficznych, które przyciągną wzrok.

Ponadto LinkedIn omawia konkretne przykłady filmów udostępnianych na platformie. Szczegółowo przeanalizowane zostało m.in. wideo na temat sztucznej inteligencji opublikowane przez jedną z użytkowniczek. Wśród elementów, które wyróżniają ten film, LinkedIn wskazuje:

  • Odważne hasło: stwierdzenie, które przyciąga uwagę widzów w ciągu pierwszych kilku sekund;
  • Efekt green screen: aby bezpośrednio połączyć spostrzeżenia twórcy z artykułami czy obrazami, do których się odnosi;
  • Odpowiednia długość filmu: omawiane wideo trwa nieco ponad minutę – to według LinkedIna właściwy czas, aby rzeczywiście utrzymać uwagę odbiorcy;
  • Angażujące zakończenie: warto zakończyć wideo wezwaniem do działania, np. poprosić widzów o podzielenie się swoimi doświadczeniami lub opinią;
  • Opis: LinkedIn radzi, aby uzupełnić krótki film nieco bardziej rozbudowanym opisem w treści posta.

Aktualizacje wideo na platformie

Aby poprawić doświadczenia użytkowników związane z oglądaniem i publikowaniem treści w formie wideo, LinkedIn wprowadził w ostatnim czasie dwie aktualizacje. Pojawiła się możliwość oglądania wideo w trybie pełnoekranowym zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i komputerach. Serwis zapowiedział też, że teraz więcej filmów będzie pojawiało się w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu treści będą mogły docierać do szerszego grona odbiorców.

Źródło: linkedin.com/linkedin-guide-to-creating

Ponadto platforma informuje o nowych kursach Nano Learning, które mają pomóc w tworzeniu angażujących treści wideo na LinkedInie. (kn)

Źródło: linkedin.com/linkedin-guide-to-creating, Welcome to the Create Video Newsletter, 17.03.2025

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj