Czy zastanawialiście się kiedyś, dlaczego niektórzy klienci nie doceniają znaczenia działań PR? Punktem wyjścia do odpowiedzi na to pytanie jest sam klient i jego potrzeby. Kampania PR jest jedynie fragmentem prowadzonych działań marketingowych. Inwestycje w PR rozpatrywane są przez marketera w kontekście całości prowadzonych działań marketingowych. Kluczem do zwiększenia efektywności prowadzonych działań z obszaru PR, jak i marketingu, jest zrozumienie nadrzędnych celów biznesowych klienta oraz współpraca pomiędzy agencjami mającymi przełożenie na realizację zdefiniowanego celu – np. wzrostu sprzedaży. W czasach, gdy wszyscy szukają oszczędności, potrzebne są konkretne dowody skuteczności działań, by uzasadnić inwestycje PR-owe…
Wysoka dynamika zmian na rynku mediów wymusza potrzebę nieustannego podnoszenia poziomu wiedzy i rozwoju kompetencji. Innowacyjne technologie otwierają nowe możliwości dla marketingu i PR, jednocześnie komplikując i tak już złożony świat, w którym pracujemy. W rozbudowanym świecie mediów dyrektor marketingu potrzebuje już nie tylko ekspertów, którzy poprawnie wykonują swoją pracę a przewodników/doradców, którzy ułatwią mu nawigacje po pełnym możliwości, ale i zagrożeń obszarze. Rozpoczynając działania PR-owe musimy dysponować tą samą wiedzą marketingową co marketerzy, aby zrozumieć ich potrzeby i oczekiwania wobec naszej pracy. Szersze spojrzenie na potrzeby klienta i przygotowanie dobrej oferty nie byłoby możliwe bez zrozumienia świata, w którym się porusza. Dlatego tak ważne jest poznanie i zrozumienie specyfiki poszczególnych kanałów komunikacji, trendów i kierunku rozwoju mediów.
Optymalizować kampanie PR-owe można na wiele sposobów m.in. poprzez nawiązanie ścisłej współpracy z pozostałymi wyspecjalizowanymi agencjami marketingowymi. Poznanie i zrozumienie specyfiki pracy poszczególnych działów pozwoli na znalezienie obszarów, w których jest to możliwe. To pierwszy krok w kierunku maksymalizacji wyników z pojedynczo prowadzonych działań. Wciąż zbyt często, agencje biorące udział w prowadzonej na szeroką skalę kampanii, nie wiedzą o innych inicjatywach podejmowanych przez klienta. Skupienie na wynikach własnej pracy, powoduje, że czasami umyka nam szerszy obraz sytuacji i tracimy z oczu potrzeby klienta. Potencjał ciekawych akcji ambientowych czy flash moba nigdy nie będzie do końca wykorzystany, jeśli nie zadbamy o odpowiednie zaplecze PR i kampanię informacyjną.
Każdy wycinek marketingowej układanki (PR, eventy, social media, kreacja, planowanie mediów itp.) musi do siebie pasować. Żeby ta kwestia stała się możliwa, wszyscy muszą rozmawiać tym samym językiem, dlatego w trakcie szkolenia „Jak uzyskać możliwie największy zwrot z inwestycji PR?” przybliżymy kilka kluczowych pojęć ze słownika marketerów.
Część szkolenia osadzona będzie mocno w praktycznych korzyściach ze współpracy agencji PR z domem mediowym. Przedstawimy narzędzia, które pomogą nie tylko precyzyjnie zaadresować kampanie PR (z dokładnością do konkretnych tytułów, programów), ale też zmierzyć ich efekty. Zaprezentujemy, jak za pomocą narzędzi domów mediowych uargumentować zasadność wydatków na działania PR. Są to narzędzia, które sprawią, że PR-owcy przemówią do klientów językiem korzyści.
Szkolenie odbędzie się 16 października w Warszawie.
Sprawdź szczegółowy program szkolenia.
Zapisz się już dziś!
Zapraszam,
Paula Kaliszewicz,
OMD