O tym, w jaki sposób wybrać odpowiednią agencję PR można przeczytać w dodatku do Pulsu Biznesu. Jak pisze Urszula Światłowska w swoim artykule „szefowie mniejszych firm często nie do końca rozumieją, czym jest public relations. (…) dla niektórych komunikacja wciąż jest jak bajka o żelaznym wilku”.
Tym, którzy nie mają doświadczenia w public relations Jacek Jakubczyk z ITBC Communications radzi wynająć konsultanta, który pomoże wybrać najlepszą agencję. Jak podkreśla Joanna Tauber z Tauber Promotion, „żeby wybrać agencję, firma musi wiedzieć, czego chce”. To z kolei będzie przydatne w przygotowaniu dobrego briefu, czyli zapytania ofertowego. Powinno się w nim precyzyjnie określić swoje oczekiwania wobec agencji. Zgodnie ze słowami Katarzyny Przewuskiej z Euro RSCG Sensors „im więcej podajemy informacji o firmie, problemach, z jakimi się boryka, i oczekiwaniach wobec agencji, tym lepiej. Warto też podać budżet, jakim dysponujemy”.
W artykule można znaleźć również informację na temat poufności informacji przekazywanych agencjom w zapytaniach ofertowych. Joanna Tauber zapewnia, że „agencja nie może ujawnić informacji podanych przez firmę w briefie i podczas rozmów. Składa też oświadczenie o przestrzeganiu poufności”. W innym artykule z tego samego dodatku do Pulsu Biznesu na temat wyboru agencji PR wypowiada się dr Dariusz Tworzydło. Wskazuje wady i zalety korzystania z usług zewnętrznych konsultantów, którzy jego zdaniem „mają (…) dobre rozeznanie i umiejętności komunikowania się z mediami”. Do wad takiej współpracy zalicza „brak ścisłego powiązania z firmą i ciągłości współpracy, blokady informacyjne”. Jak czytamy w tekście, pomocne w wyborze odpowiedniej agencji PR może być również skorzystanie z list rankingowych tej branży, publikowanych corocznie przez anglojęzyczny Warsaw Business Journal. (jk)