wtorek, 24 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościJak wykreować święto

Jak wykreować święto

„Im więcej świąt tym lepiej dla sektora usług”, przekonują Piotr Miączyński i Vadim Makarenko z Gazety Wyborczej, dodając, że „jeśli jakieś święto ma potencjał sprzedażowy, to prędzej czy później handel, gastronomia i media nim się zainteresują”. Nie zawsze jednak da się święto po prostu zaimportować na polski grunt. Przekonało się o tym już kilku przedsiębiorców.

W handlu obowiązują dwie zasady, przekonują dziennikarze. Pierwsza z nich brzmi; „ święta się opłacają”, druga zaś „nic tak nie mobilizuje do zakupów jak święto”. Te reguły wzięli sobie do serca marketingowcy z firmy Indykpol. Zamierzali oni wypromować w Polsce amerykańskie Święto Dziękczynienia. Firma zabierała się do tego z wielu stron, relacjonuje Magdalena Marzec-Mróz z Media Metropolis PR, doradzająca Indykpolowi. Jednak „uznaliśmy, że Święta Dziękczynienia nie jesteśmy w stanie wprowadzić. Ma się do polski nijak, nic nam nie mówi”. Nie tylko bariera kulturowa była za duża, za mały okazał się natomiast…piekarnik, piszą autorzy artykułu. „Amerykański indyk to olbrzym – waży nawet 11 kg i nijak do polskiej kuchenki się nie zmieści”, podkreśla z żalem Marzec-Mróz.

Przedstawicielka Media Metropolis łatwo się nie poddaje. Uważa ona, że święta da się przejąć z Zachodu i zaszczepić na polskim gruncie. „Trzeba znaleźć osoby, które to święto wypromują siłą swojego autorytetu. Na pewno będą to ludzie młodzi”, przekonuje specjalistka PR. (ał)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj