Z dodatku do magazynu Brief możemy dowiedzieć się, w jaki sposób promować region. Jak przekonuje autor: „Wskazane jest potraktowanie okolicy jako marki (…), jako gotowego do sprzedania produktu, za którym stoją określone atuty i wartości oraz przyjazny wizerunek”. Gospodarczy i kulturalny rozwój regionu, podobnie jak i promocja tego typu działań powinny przebiegać wedle ściśle ułożonego planu. Może być on wsparty ideowo i finansowo przez różnego typu instytucje, np. przez Polską Organizację Turystyczną czy Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych.
Nie można żałować pieniędzy na profesjonalne ulotki informacyjne czy materiały dla mediów. Ważna jest także edukacja mieszkańców regionu, którzy dzięki swojej wiedzy „staną się ambasadorami marki wszędzie tam, gdzie w przyszłości się pojawią”. Edukacji służy organizacja targów i konferencji oraz przygotowanie publikacji na temat miejscowej tradycji. Zarząd regionu powinien ponadto dbać o propagowanie informacji na temat podejmowanych działań.
Dobrym źródłem wiadomości o regionie, zarówno dla mediów, jak i dla potencjalnych inwestorów jest aktualna strona internetowa. Dobre efekty promocyjne przynosi także współpraca między regionami i wspólna koordynacja działań. O szczegółach strategii podejmowanych działań i analizie promocji regionu Chojnickiego można przeczytać w dalszej części artykułu.