Facebook chce ułatwić reklamodawcom kontrolę nad bezpieczeństwem marki, chwali się więc nowymi narzędziami, które mają im w tym pomagać. Zakładka „bezpieczeństwo marki” w menedżerze reklam na Facebooku została przeorganizowana – czytamy na facebook.com/business.
Pojawił się tam m.in. panel, w którym reklamodawcy mogą wskazywać miejsca, gdzie Facebook nie powinien wyświetlać reklam ich marki. Portal nazywa to „kontrolą umiejscowień” – w sekcji „umiejscowienia” dostępna jest lista kanałów, w których Facebook wyświetla materiały marketingowe. Jeśli dana marka nie chce być widoczna w Marketplace, aplikacji Messenger czy transmisjach na żywo (choć tu portal zastrzega, że tylko zatwierdzeni partnerzy gamingowi mogą emitować reklamy), może odznaczyć te pozycje.
Źródło: facebook.com/business
Blokować można nie tylko kanały, lecz także poszczególnych wydawców, którzy publikują materiały na Facebooku – zwraca uwagę portal. Jak twierdzi na swojej stronie, są oni najpierw weryfikowani, zanim zostaną dopuszczeni do programu reklamowego. Narzędzie do sprawdzania ich listy jest dostępne w zakładce „bezpieczeństwo marki”. Każdego z nich marka może jednak wykluczyć, wysyłając administratorom listę niechcianych adresów URL (czyli adres strony na Facebooku, witryny internetowej czy sklepu) w pliku .csv lub .txt. Można ją umieścić za pomocą przycisku „utwórz listę zablokowanych” w zakładce „bezpieczeństwo marki”.
Facebook udostępnia także raporty z emisji materiałów marketingowych, gdzie reklamodawcy mogą znaleźć informacje o tym, w jakich miejscach dana kampania była widoczna i jaką liczbę wyświetleń oszacował portal. Dane na ten temat można znaleźć po kliknięciu w przycisk „raport wyświetlania dla wydawcy” w zakładce „bezpieczeństwo marki”. Każde konto reklamowe ma osobne statystyki – czytamy w poradnikach. (mp)