W programie Marketing Mix na antenie radia PiN Jerzy Ciszewski z agencji Ciszewski Marketing Sportowy opowiada o specyfice sponsoringu. Zdradza on, jakie są wady i zalety zaangażowania marketingowego w sport, a także, jaki jest przepis na sukces w tej dziedzinie.
Sport to nie tylko uśmiech zwycięstwa czy gorycz porażki, można go jeszcze przekuć na marketingowy sukces, przekonuje Jerzy Ciszewski. Jego zdaniem zaletą sportu jest bowiem generowanie silnych emocji, które mogą zostać przeniesione na produkt. Do tego jednostkowy koszt dotarcia z komunikatem marketingowym do odbiorcy jest relatywnie niski, a to duża zaleta sponsoringu sportowego, przekonuje ekspert.
Z rozmowy wynika, że na sukces w sponsoringu składa się przede wszystkim odrobina szczęścia i dobry plan marketingowy. Warto przy tym pamiętać o pewnym ryzyku. Związane ono może być z niepowodzeniem sportowca lub nieoczekiwanymi wydarzeniami, co może negatywnie odbić się na obrazie zawodnika, jak i przedsięwzięcia. (ał)