Z perspektywy marketingu administracja publiczna podlega tym samym prawom rynku, co firmy komercyjne, pisze w miesięczniku Home&Market Gabriel Tobor, burmistrz Radzionkowa. Dlatego, aby stworzyć dobry wizerunek miejsca i jego władz, należy postawić na dobrze zarządzaną komunikację.
Dziś gminom zależy na zaufaniu oraz dobrym wizerunku, przekonuje Tobor. Problem polega jednak na tym, że mimo stale wzrastającej popularności marketingu terytorialnego, nadal wśród władz lokalnych, zdaniem autora, brakuje profesjonalnych działań koordynujących strategie promocji. Kluczem do sprawnego zarządzania wizerunkiem, jak pisze Tobor, powinno być obranie przez władze lokalne kierunku rozwoju i przemian oraz umiejętne komunikowanie go swoim obywatelom.
Autor w tekście wymienia i opisuje kilka elementów, dzięki którym można skutecznie zarządzać promocją miejsca, poprawiając tym samym wizerunek władz za nią odpowiedzialnych. (ał)