wtorek, 19 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościJak zbudować dobry bank zdjęć do celów PR

Jak zbudować dobry bank zdjęć do celów PR

Myślimy i mówimy obrazami. Mówią, że jeden obraz to tysiąc słów.  Nie zgadzam się z tym. Jeden dobry obraz to co najmniej drugi tysiąc słów więcej. Za sprawą Internetu zdjęcia stają się ważniejszym komunikatorem niż słowa. Zadbanie o dobry photo stock, czyli po polsku – bank zdjęć w firmie, będzie jedną z podstawowych kompetencji dobrego PR menadżera. O czym więc warto pamiętać:

 

  1. Zadbaj o regularny serwis fotograficzny w budżecie PR swojej organizacji.  Zaplanuj tą pozycję w budżecie na więcej niż jedną sesję. Przygotuj np. sesje zdjęciowe co dwa miesiące (wydarzenia, pracownicy, zarząd, produkty). Nie oszczędzaj na zdjęciach. Zainwestujesz w nie mniej niż jeden dobry film, a obrazki wykorzystasz w bardziej uniwersalny sposób. To zdjęcia będą słowami do twojej narracji o firmie, ludziach czy produktach.
  2. Zaplanuj wykorzystanie swojego banku zdjęć w maks. liczbie kanałów komunikacyjnych. Myślisz, że press kit, foldery firmowe, Facebook, witryna Internetowa to wszystkie z nich. Nic bardziej mylnego. Fotki wykorzystasz również jako: postery bądź fototapety wewnątrz siedziby firmy, materiał w Intranecie, upominki firmowe, rollupy, reklamy, prezentacje firmowe, wystawy fotograficzne i wiele innych.
  3. Współpracuj z kilkoma fotografami, jeśli potrzebujesz kilku typów zdjęć, z reguły każdy operator kamery ma swoje mocne i słabe trony. Jeden będzie robił świetne portrety ale gorsze reportaże, inny świetne reportaże, ale słabe zdjęcia produktowe.
  4. Briefuj dobrze fotografa. Jeśli będzie znał twoje oczekiwania to zapewni ci lepsze zdjęcia.
  5. Nie ignoruj z pozoru nudnych wydarzeń –  zdjęcia z hali produkcyjnej mogą być ciekawsze niż te zrobione podczas ceremonii jej otwarcia.
  6. Pamiętaj że zdjęcia PR muszą opowiadać, komunikować, zaciekawiać  i intrygować. Jeśli któreś z nich nie spełnia tych funkcji, to nie bój się klawisza delete.
  7. Pokazuj ludzi, emocje, wszystko co nowe i ciekawe – unikaj rutyny.
  8. Nie chowaj zdjęć na swoim twardym dysku – udostępniaj w ramach swojej organizacji i internetowego biura prasowego.
  9. Ciesz się gdy twoje zdjęcie będzie krążyć po sieci. Robisz je po to by widzieli je wszyscy.
  10. Archiwizuj zdjęcia i udostępniaj archiwum – będzie to pamięć twojej organizacji

 

Michał Wrzosek, partner zarządzający w Mindset Communication Support

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj