O tym, w jaki sposób przygotować i przeprowadzić spotkanie z dziennikarzami pisze Joanna Inorowicz na łamach Pulsu Biznesu. Autorka artykułu uważa, że najistotniejszy jest dobry temat. Ważne, by był on interesujący nie tylko dla organizującej go firmy, ale przede wszystkim dla poszukujących ciekawych informacji dziennikarzy. Drugim krokiem jest sporządzenie listy uczestników.
Należy pamiętać, by zaprosić przede wszystkim tych, którzy rzeczywiście są zainteresowani daną tematyką. Tuż przed spotkaniem trzeba potwierdzić listę uczestników, którym w trakcie potkania zostaną wręczone przygotowane wcześniej materiały prasowe. Tym, którzy nie przybędę na konferencję można przesłać informację prasową. Autorka radzi również, aby przy wyborze terminu konferencji unikać poniedziałków i piątków. Podsumowując artykuł Inorowicz cytuje Joannę Kubik z firmy Sarto PR: „Lepiej postawić na codzienne dobre kontakty z dziennikarzami. Przede wszystkim z tymi najbliższymi – lokalnymi, branżowymi, również redaktorami serwisów internetowych. Warto stale wysyłać do nich informacje prasowe oraz zapraszać na uroczystości firmowe”.