piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościFacebook radzi, jak zwiększyć świadomość marki w internecie

Facebook radzi, jak zwiększyć świadomość marki w internecie

Facebook podzielił się wskazówkami dotyczącymi budowania świadomości marki w internecie. Portal społecznościowy zwraca uwagę, że jest to szczególnie ważne w okresie przedświątecznym i w czasie pandemii COVID-19.

Czytaj także: Facebook daje wskazówki dotyczące korzystania z opcji wideo w serwisie. Mają pomóc w zwiększaniu oglądalności

Pierwsza porada dotyczy spersonalizowania marki i nadania jej własnego głosu. Czytamy, że warto dopasować przekaz do odbiorców i upewnić się, że używa się go we wszystkich swoich kanałach społecznościowych. Facebook sugeruje także odpowiedzieć na pytania takie jak: „czy twoja marka wpływa na świat i jej klientów?” oraz „czy marka skierowana jest do zwykłego konsumenta, czy dla klienta kupującego produkty luksuowe?”.

Następnie serwis podpowiada, by eksponować oferowane produkty w mediach społecznościowych, by odbiorcy wiedzieli, co i dlaczego reklamuje marka – tłumaczy to tym, że Facebook i Instagram to platformy wizualne. Portal społecznościowy wskazuje, że można również dopasować przekaz marki tak, aby klienci kojarzyli go z produktami.

Do grafik warto dodać jednak słowa. W kolejnym punkcie serwis poleca umieszczanie odpowiednich opisów przy wizualnych reklamach produktów – np. wyjaśniające, dlaczego konsument powinien z nich skorzystać, co je wyróżnia i jakie korzyści można dzięki nim uzyskać. Czytamy, że w reklamy można wpleść także główny przekaz lub slogan marki.

facebook

Źródło: facebook.com

Czwarta wskazówka dotyczy opakowań. Facebook sugeruje stworzenie ich unikalnych wersji, pokazujących charakter firmy, dzięki którym zwiększy się satysfakcja klienta, a sam produkt będzie wyglądać jak prezent – co może być szczególnie ważne w okresie przedświątecznym. Czytamy, że warto dodać spersonalizowane akcenty, takie jak odręczna notatka, która pokaże, że marka dba o swoich odbiorców.

Ostatni punkt związany jest z wydawaniem pieniędzy na cele reklamowe. Portal społecznościowy sugeruje np. przeprowadzenie kampanii retargetingowej, dzięki której ponownie można dotrzeć do osób, które już weszły w interakcję z marką – m.in. przez stronę internetową, sklep czy stronę na Facebooku.

Czytaj także: Facebook publikuje nowe wskazówki dla reklamodawców

(ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj