wtorek, 26 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościJaka jest Polska marka

Jaka jest Polska marka

Choć Bolanda, czyli Polska dobrze się kojarzy mieszkańcom Bliskiego Wschodu, to dla większości świata jesteśmy mało wyraziści i często – w związku z podobnym brzmieniem – myleni z Holandią, pisze Paweł Skawiński na łamach Gazety.pl. W swoim artykule autor zastawiania się nad postrzeganiem Polski na całym świecie, a jednocześnie chce pokazać, że „rozpoznawana za granicą rodzima marka świadczy dzisiaj o potędze ekonomicznej kraju i jego prestiżu”.

Dla ludzi Zachodu Polska jest zagadką, po latach komunistycznej izolacji kojarzy się najwyżej z Wałęsą lub Solidarnością. W Iraku i na całym Bliskim Wschodzie wszystko, co made in Bolanda oznacza „dobre”, ponieważ mieszkańcy tego regionu pamiętają polskich inżynierów, którzy przed laty budowali tam drogi, mosty i wiadukty, pisze autor. Z tego wizerunku skorzystali polscy żołnierze jadący do Iraku, którzy zostali wyposażeni w koszulki z napisem Bolanda.

Jednym z najważniejszych problemów polskiej nijakości, jest to, że nasza ojczyzna, nie ma jednej wspólnej polityki promującej kraj, wynika z cytowanych w tekście opinii ekspertów, takich jak Wally Ollins. Mamy 11 rodzajów logo oraz kilka instytucji o podobnych kompetencjach promujących Polskę. Do tego wciąż sami „jesteśmy przekonani, że jeśli polskie, to nie może być dobre”, przekonuje Skawiński. (ał)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj