sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościJaki będzie PR za granicą w 2017 rok?

Jaki będzie PR za granicą w 2017 rok?

Znaczenie public relations bardzo wzrosło w mijającym roku. Wyczerpujący szum informacyjny dostrzegalny jest niemalże w każdym kanale komunikacyjnym. Na prnewsonline.com pojawiło się kilka trendów w PR-ze na 2017 rok, które mogą pomóc specjalistom przebić się przez natłok informacji.

Dziennikarze będą bardziej uważni
Jedna z najważniejszych lekcji, jaką dał 2016 rok, związana była z fałszywymi informacjami. Prnewsonline.com przywołuje – oprócz zamieszania podczas kampanii prezydenckiej w USA – sprawę firmy Theranos, do niedawna wschodzącej gwiazdy Doliny Krzemowej. Śledztwo pisma The Wall Street Journal, mające ukazać nieprawidłowości w Theranosie, wywołało efekt domina w postaci przeglądów prasy, pozwów sądowych i przekręconych faktów. Okazało się jednak, że artykuł nie miał wystarczająco solidnych podstaw, a dziennikarze później sami przyznawali, że mogli dogłębniej zbadać temat. Według autora na prnewsonline.com rok 2016 pokazał dziennikarzom, że muszą być znacznie bardziej uważni.

Czytaj więcej:
The Washington Post sprawdza fakty w postach Trumpa

Większy nacisk na niezależne źródła
Wiele osób pracujących dla mediów coraz bardziej zdaje sobie sprawę, że niezależne źródła, takie jak uniwersytety, think-tanki czy organizacje pozarządowe pomagają uwiarygodnić treść. Warunkiem jest jednak posiadanie dobrej reputacji przez daną instytucję – jej badania i analizy muszą być zawsze rzetelne. Najcenniejsze w 2017 roku będą materiały od rozpoznawalnych organizacji.

Czytaj więcej:
Branding. Podsumowanie 2016

Reputacja coraz ważniejsza
Prnewsonline.com przywołuje wyniki badań Uniwersytetu w Elon, według których wiele podmiotów obawia się utraty reputacji z powodu epidemii fałszywych informacji. Z tego względu specjaliści od PR-u będą mieli w 2017 roku szczególnie dużo pracy w obszarze reagowania na kryzysy. Proste, automatyczne odpowiedzi w przypadku zirytowanego klienta już dawno przestały wystarczać – czytamy.

Czytaj więcej:
Kryzysy. Podsumowanie 2016

Przekaz na żywo będzie dominować
Do 2020 roku 75 proc. ruchu na urządzeniach mobilnych ma być związane z materiałami wideo – wynika z badania przywołanego w artykule. Nawet jeśli ta prognoza może się wydawać zbyt optymistyczna, to i tak nie można lekceważyć rosnącego znaczenia przekazów na żywo w internecie – czytamy. Facebook Live, Periscope i inne kanały komunikacji systematycznie rosną w siłę, swoje wideo na żywo wprowadza nawet Instagram.

Czytaj więcej:
Social media. Podsumowanie 2016

Wzrost znaczenia influencerów
Specjaliści od PR-u i marketingu w 2016 roku częściej współpracowali z influencerami. Poszukiwali zwłaszcza takich osób, które są w stanie stać się autentycznymi ambasadorami marek. Zaangażowane społeczności influencerów to żyła złota dla firm, które z nimi współpracują – czytamy.

Czytaj więcej:
Influencer marketing. Podsumowanie 2016

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj