poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualności„Jaki jest koń?” – Fundacja Zwierzęca Polana rusza z akcją walczącą o...

„Jaki jest koń?” – Fundacja Zwierzęca Polana rusza z akcją walczącą o dobre życie dla koni

19 października 2020 roku wystartowała nowa kampania społeczna „Jaki jest koń?”, której organizatorem jest Fundacja Zwierzęca Polana. Celem akcji jest zebranie pieniędzy na budowę azylu dla koni z fundacji, dzięki czemu zwierzęta zostaną uratowane przed cierpieniem i śmiercią. W działania zaangażowali się pro bono przedstawiciele branży reklamowej i celebryci.

Jak przekazują organizatorzy, w Polsce dziewięć na dziesięć koni jest zabijanych przedwcześnie w rzeźniach na mięso. W tym samym czasie sprzedana zostaje stajnia, jaką Fundacja Zwierzęca Polana wynajmowała, aby pozwolić koniom na spędzenie w niej spokojnej starości. „Konie obecne są w naszej kulturze, życiu oraz piosenkach – towarzyszą, leczą ludzi, są obiektami ich wyobraźni. Mało kto zdaje sobie jednak sprawę z tego, że w Polsce około 30 tysięcy koni rocznie, w tym także źrebięta, kończy swoje życie w sposób okrutny, w cierpieniu. Zestawienia ujęć mają budzić emocje, skłaniać do myślenia oraz wywoływać sprzeciw. Chcemy pokazać, że los mordowanych zwierząt to sprawa nas wszystkich. Każdy może też pomóc, udostępniając spot z (hashtagiem) oraz wpłacając na budowę azylu” – mówi Aleksandra Grynczewska, fundatorka i prezeska zarządu Fundacji Zwierzęca Polana.

W akcję pro bono zaangażowały się dom produkcyjny SZUT SZUT STUDIO, założony przez Paulinę Mergner, oraz Angelika Kobylarz, Client Service Director w agencji Endless by Walk. Stworzono spot „Jaki jest koń”, w którym pokazano, czym dla człowieka jest koń. Zwierzę przedstawia się m.in. jako dziecięce marzenie o koniku na biegunach czy kucyku Pony, przyjaciela dla osób z autyzmem, wojownika podczas historycznych walk polskich wojsk, ale także jako „bezdusznie traktowane mięso trafiające do rzeźni”. Na narratora materiału wybrano aktora Marcina Kowalczyka. Film promowany będzie w mediach społecznościowych fundacji oraz gwiazd wspierających akcję. Organizatorzy będą również ubiegać się o bezpłatną emisję spotu w TVP. W ramach kampanii prowadzone są też działania media relations.

Wśród twórców kampanii znaleźli się także m.in. reżyserka Anna Maliszewska, team kreatywny Dziewczyny z Zapałkami, twórczynie akcji „Nasz Chleb Powszedni” Anna Bińczyk i Magdalena Korzyńska, designerka Agata Zimny i fotograf Daniel Korzewa. Akcję wspierają także aktorzy Piotr Stramowski i Katarzyna Warnke, modelka Magdalena Jasek oraz muzycy – Urszula, Bedoes i Smolik.

Uruchomiono również zbiórkę pieniędzy na portalu ratujemyzwierzaki.pl, która prowadzona będzie do 31 stycznia 2021 roku. „Jesteś z nami? Wierzysz, że konie zasługują na godne życie i godną śmierć? Że powinny dostać od człowieka sprawiedliwą zapłatę za ofiarną służbę? Wesprzyj naszą zbiórkę i pomóż nam kupić azyl dla koni, dla których nie ma innej szansy! To brutalne, ale taka jest rzeczywistość – w tym wypadku bezpieczeństwo naszych podopiecznych można kupić…” – przekazują autorzy zbiórki. Organizatorzy zachęcają także do udostępniania zbiórki w internecie ze specjalnym hashtagiem #koniomlzej!.

Akcja będzie trwała do stycznia 2021 roku – czyli do czasu, w którym konie mogą pozostać w obecnej lokalizacji. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj