„Zatrudniać czy nie zatrudniać?” – to pytanie, które bardzo często pada podczas corocznego planowania budżetu na przyszły rok. Wówczas firmy zastanawiają się, czy w tych wydatkach uwzględnić outsourcing PR. PR Daily wymienia, jakie argumenty padają przeciw.
„Usługi agencji PR są drogie”
To najczęstszy powód, dla którego klienci porzucają myśl o korzystaniu z porad zewnętrznych konsultantów. Portal szacuje, że są to wydatki rzędu 10 – 30 tys. dolarów miesięcznie. Zamiast stałej współpracy często pada jednak propozycja wynagrodzenia na zasadzie „fixed-fee”.
„Agencja nie zna specyfiki mojej branży”
Taką tezę zapytani przez portal klienci argumentują tym, że firmy PR używają tych samych narzędzi dla kilku klientów jednocześnie. Dodają przy tym, że wolą zatrudnić jednego pracownika, który faktycznie jest dobrze zaznajomiony z branżą.
Autor tekstu odpowiada jednak, że taka osoba może poznać firmę „od podszewki”, ale mogą ominąć ją trendy w PR.
„Konsument zna moją markę i nie potrzebuje do tego PR-u”
W tym kontekście portal zwraca uwagę, że zdaniem wielu marek najważniejsza jest dobra jakość produktu. To ona przyciągnie i zatrzyma uwagę konsumentów. „Widziałem ludzi, u których dochodziło prawie do rękoczynów, gdy jeden z nich obraził czyjąś ulubioną markę. To kwestia wyrobionego od lat sentymentu, który powstał nie tylko dzięki PR-owi” – relacjonuje Michael A.Monahan.
„Wystarczy nam rozpoznawalny CEO”
W budowaniu dobrego wizerunku przedsiębiorstwa w znacznej mierze pomaga rozpoznawalny dyrektor generalny firmy – tak przynajmniej uważają sami prezesi.
Portal radzi, by przy takiej strategii postawić na kreowanie CEO jako eksperta w branży. Wówczas powinien mówić nie tylko o swoim produkcie, ale i przyszłości przemysłu i tego, jak jego organizacja się w nią wpisuje.
Dobrze, by CEO kontynuował swoje działania w roli eksperta online: na LinkedIn, stronie internetowej czy blogu firmy.
Czytaj także: Dlaczego warto, by CEO był blogerem
Na koniec autor artykułu pisze przekornie: „Czego zapytani przez niego respondenci nie powiedzieli – o konieczności przeprowadzenia badań dotyczących trendów w branży. Jeszcze tego nie robicie? Agencje PR tak”. (mw)