sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościJakim markom ufa polski biznes?

Jakim markom ufa polski biznes?

Opublikowano wyniki badania „Marka Godna Zaufania”. Jego celem było wskazanie, którym markom biznesowym ufają polscy przedsiębiorcy.

Większość firm, które znalazły się w zeszłorocznym zestawieniu, zachowała swoje pozycje. W rankingu pojawiło się jednak osiem marek, które zdetronizowały liderów w 2016 roku.

Telefony komórkowe
Samsung (37,4 proc. wskazań) (2016: bez zmian)

Komputery osobiste
Lenovo (20,1 proc. wskazań) (2016: Dell)

Urządzenia kopiująco-drukujące
HP (54,2 proc. wskazań) (2016: bez zmian)

Oprogramowanie dla firm
Microsoft (58,1 proc. wskazań) (2016: bez zmian)

Operator telekomunikacyjny
Play (32,1 proc. wskazań) (2016: Orange)

Dostawca internetu
Orange (27,6 proc. wskazań) (2016: bez zmian)

Systemy płatnicze
Visa (23,4 proc. wskazań) (2016: bez zmian)

Bank oferujący konto firmowe
mBank (21,8 proc. wskazań) (2016: ING Bank Śląski)

Bank oferujący kredyty i pożyczki dla firm
mBank (17,1 proc. wskazań) (2016: PKO Bank Polski)

Firma leasingowa*
Idea Leasing (8,8 proc. wskazań) (2016: Europejski Fundusz Leasingowy)

Firma windykacyjna
Kruk (55,0 proc. wskazań) (2016: bez zmian)

Audyt finansowy
PwC (25,5 proc. wskazań) (2016: bez zmian)

Samochód dostawczy
Mercedes (21,3 proc. wskazań) (2016: bez zmian)

Samochód osobowy
Audi (13,7 proc. wskazań) (2016: Toyota)

Stacja benzynowa
Orlen (56,0 proc. wskazań) (2016: bez zmian)

Opony samochodowe
Michelin (31,6 proc. wskazań) (2016: bez zmian)

Linie lotnicze
LOT (55,2 proc. wskazań) (2016: bez zmian)

Usługi kurierskie
DHL (37,2 proc. wskazań) (2016: bez zmian)

Usługi logistyczne
Raben (16,2 proc. wskazań) (2016: DHL)

Firma ubezpieczeniowa
PZU (50,3 proc. wskazań) (2016: bez zmian)

Dostawca energii dla firm
PGE (26,6 proc. wskazań) (2016: Tauron)

Opieka medyczna dla pracowników
Lux Med (33,9 proc. wskazań) (2016: bez zmian)

Hotel dla biznesu
Ibis (19,4 proc. wskazań) (2016: bez zmian)

 

O badaniu:
Badanie zostało przeprowadzone przez instytut badawczy Kantar Millward Brown na zlecenie miesięcznika biznesowego „My Company Polska”. Ankietę zrealizowano dzięki metodzie CAWI (kwestionariusze online), a respondenci (960 osób) mogli wskazywać marki, którym ufają najbardziej, w pytaniach otwartych. Miało to dać szansę nominacji każdej marce, niezależnie od jej wielkości i zasięgu.

Poszczególne marki oceniano w 23 kategoriach podzielonych na cztery segmenty: technologie, finanse, transport i usługi. Po wytypowaniu, respondenci oceniali je pod kątem trzech atrybutów: jakość, silny wizerunek i innowacyjność. Wymieniono łącznie 350 firm.


* W tej kategorii pierwsze miejsce ex aequo zajął Raiffeisen-Leasing. Marka jednak, po niedawnym połączeniu z PKO Leasing, zniknęła już z rynku.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj