wtorek, 24 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościJakubczyk: biznes lokalny wymaga obecności w życiu regionów

Jakubczyk: biznes lokalny wymaga obecności w życiu regionów

Wzrasta konkurencja na rynku IT, więcej jest też inwestycji w promocję. Obok producentów i dostawców coraz skrupulatniej o wizerunek dbają resellerzy. Jest to jednak praktyka najczęściej spotykana wśród liderów. Mniejsze firmy zostają w tyle. Jacek Jakubczyk, dyrektor zarządzający agencji ITBC Communication, w IT Reseller radzi, jak to zmienić.

Tak jak w każdej innej branży, tak i w przypadku resellerów warto pamiętać o wyborze takich narzędzi promocji, które są zgodne profilem naszego klienta. „Zgodnie z zasadą »Bądź tam, gdzie Twoi klienci«, biznes lokalny wymaga od przedsiębiorcy aktywnej obecności w życiu miasta lub regionu” – przypomina Jacek Jakubczyk z ITBC Communication. Według niego udział w imprezach lokalnych, poprzez np. obrandowanie sceny głównej czy postawienie stoiska z gadżetami, to sprawdzony sposób na zaprezentowanie się większej grupie osób i dotarcie do potencjalnych klientów. To także dobre wyjście, jeżeli chodzi o nowości, rabaty, promocje czy zmiany w dostępności produktów. Jednak „nie każdy lokalny event to właściwe miejsce na promowanie biznesu” – przestrzega Jakubczyk. I podkreśla, że ich wybór jest w pełni zależny od grup docelowych.

Niezależnie od skali działalności, podstawą budowania wizerunku zawsze są relacje z mediami. Zatem obecność w regionalnych gazetach, często rozprowadzanych za darmo do różnych przedsiębiorstw, należy już do standardu. Dobrym wyjściem jest też organizacja imprezy pod patronatem takiej gazety, a gdy klient jest biznesowy, warto rozważyć stworzenie cyklicznego dodatku branżowego lub kolumny w prasie z poradami dla przedsiębiorców. Jak zastrzega dyrektor zarządzający ITBC Communication, nie zawsze wiąże się to z wysokimi kosztami. Zachęca on również do praktyk CSR-owych: „Jeśli zajmujemy się sprzedażą specjalistycznego oprogramowania, jak choćby systemów ERP, w porozumieniu z dostawcą możemy udostępnić oprogramowanie wydziałom informatycznym pobliskiej uczelni”. Gdy oferujemy zaś IT konsumenckie, ciekawym rozwiązaniem jest zaoferowanie lokalnej szkole podstawowej organizacji koła IT dla uczniów interesujących się infrastrukturą sprzętową. Aby wzmocnić dwoje działania, warto postawić na przedstawiciela firmy, wówczas dodatkowe środki pozwolą na wykorzystanie bardziej zaawansowanych narzędzi: warsztatów biznesowych, spotkań dla potencjalnych klientów w regionie etc. „Nawet drobne działania, realizowane wyłącznie własnymi siłami, mogą okazać się kamieniami milowymi, na drodze rozwoju działalności” – radzi Jakubczyk i podkreśla, że na promocję firmy należy zawsze patrzeć długoterminowo. (es)

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj