Jakie kroki powinny podjąć marki, by zrozumieć Twittera i poprawnie wykorzystać go do swoich celów? „Przede wszystkim należy działać organicznie – trzeba zrozumieć, jak użytkownicy się ze sobą komunikują, należy wejść z nimi w interakcję. To pozwoli później aktywnie wykorzystywać narzędzia promocyjne” – mówi Rafał Janik, prezes 140 media, oficjalnego przedstawiciela reklamowego Twittera w Polsce dla mediafun.pl.
Ekspert w wideorelacji tłumaczy, że Twitter może zaoferować markom pełny pakiet usług: „Oferta, która jest dostępna na świecie, jest równie dostępna w Polsce – zaczynając od promowania kont, tweetów, na promowaniu trendów kończąc. Wszystko zależy od tego, czego oczekuje dana marka i jaki stawia przed sobą cel”. I kontynuuje, że „jeżeli marka chce zwiększyć swoje zaangażowanie, może wykorzystać promowany tweet. Jeśli chce zwiększyć swoją bazę osób obserwujących, wykorzystuje do tego celu promowane konto. Pozyskanych »followersów« mamy wtedy do nieograniczonego wykorzystania, do komunikacji”.
Janik podkreśla również, że marki, które dopiero pojawiają się na Twitterze, a mają już swoją społeczność na Facebooku, muszą być przygotowane, że to narzędzie do „direct responsu” i wchodząc tam, „trzeba być przygotowanym na udzielanie odpowiedzi”.
Kiedy ludzie tweetują? „W różnych sposób i w różnych sytuacjach” – twierdzi ekspert. „W trakcie ważnych wydarzeń, jak np. podczas mistrzostw świata w siatkówce, tweetów jest bardzo dużo i użytkownicy dyskutują głównie o tym. Muszę przyznać, że hashtag »#teampoland« jest królującym hashtagiem wśród najpopularniejszych tematów na Twitterze”. I dodaje, że „w Polsce nauczyliśmy się korzystać z hashtagów, wiemy, po co one są. Są wspólnym mianownikiem, platformą komunikacji, która łączy wszystkie media, a oczywiście Twitter jest najfajniejszym pomostem do tego, bo hashtag jest tam bytem naturalnym, to jest DNA Twittera” – mówi Janik. (kd)