Influencerzy włączają się w akcję UNICEF Polska #JaStawiam. Akcję wspiera indaHash, który uruchomił teraz kampanie charytatywne.
W portalach społecznościowych pojawiają się zdjęcia pustych talerzy opatrzone hashtagiem #JaStawiam – w taki sposób UNICEF Polska chce zwrócić uwagę na problem niedożywionych dzieci w południowej i wschodniej Afryce. indaHash wspiera kampanię organizacji – dzięki możliwości organizacji kampanii charytatywnych pro bono firma zaprosiła do udziału w akcji setki influencerów jednocześnie.
„Zdarza Ci się opublikować zdjęcie swojego posiłku na Instagramie lub innej platformie? Nie wszyscy mogą pochwalić się tym, co dziś zjedli… W wielu regionach brakuje żywności, a ta trudna sytuacja najboleśniej dotyka najmłodszych” – jak wyjaśnia UNICEF, influencerzy, publikując zdjęcie pustego talerza, pokazują, że wystarczy wartość jednego obiadu, by uratować życie dziecka.
Żeby włączyć się do akcji #JaStawiam, wystarczy:
1. Udostępnić zdjęcie swojego pustego talerza na Facebooku, Instagramie lub Twitterze i dodać hashtag #JaStawiam.
2. Wartość naszego obiadu przekazać niedożywionym dzieciom w południowej i wschodniej Afryce, wpłacając darowiznę na unicef.pl/jastawiam.
3. Oznaczyć troje znajomych, by też wzięli udział w akcji.
Akcja #JaStawiam organizowana przez UNICEF Polska to część kampanii „Uratuj dziecko w Afryce”, której celem jest zebranie środków na zakup żywności terapeutycznej, wyposażenie ośrodków zdrowia w leki i sprzęt oraz szkolenie personelu medycznego w zakresie rozpoznawania i leczenia niedożywienia wśród dzieci w Angoli, Malawi, Nigerii, Nigrze, Zimbabwe. Kampania #JaStawiam jest inspirowana akcją #DonateYourDinner, którą zrealizował UNICEF Australia. W opracowaniu polskiej nazwy akcji i dotarciu do internautów UNICEF wsparła agencja Cape Morris.
W akcję włączyły się znane osoby, kucharze, blogerzy, vlogerzy – m.in.: Magdalena Różczka, Tomasz Jakubiak, Mariusz Wlazły, Gimper, Kinga Paruzel, Paulina Chruściel, Blog Ojciec, Be you spirit czy Makecookingeasier.com. Dołączają do nich także setki popularnych użytkowników mediów społecznościowych, zaproszeni do udziału przez aplikację indaHash.
Akcje charytatywne to nowa możliwość wprowadzona przez indaHash. Użytkownicy otrzymują w aplikacji zaproszenie do kampanii oznaczonej jako „charytatywna” oraz zadanie do wykonania. Wynagrodzenie, które influencerzy standardowo otrzymują za publikacje dla marki, w przypadku akcji charytatywnej może wynosić 0 zł lub zostać w całości przekazane na dany cel charytatywny. (mb)