JBcomm zawdzięcza swoją obecność w zestawieniu dzięki realizacji projektu „JBcomm – komunikacja odpowiedzialna społecznie. Wdrożenie strategii CSR drogą do rozwoju kompetencji spółki” współfinansowanego przez Szwajcarię w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej. W efekcie firma opracowała własną strategię CSR, stworzyła i wprowadziła w życie kodeks etyczny oraz politykę środowiskową, a także przeprowadziła badanie postrzegania CSR przez polskie przedsiębiorstwa. Od 2014 roku agencja oferuje również m.in. usługę audytu CSR pozwalającą na ocenę społecznego zaangażowania danej firmy.
Zestawienie publikuje Dziennik Gazeta Prawna. Udział w X edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm był dobrowolny, w związku z czym uwzględnia on tylko podmioty, które świadomie kształtują politykę CSR i mają się czym pochwalić w tym zakresie.
Agencja JBcomm jest jedyną agencją PR w całej klasyfikacji oraz zaledwie jedną z czterech firm z branży „Telekomunikacja, technologia, media i rozrywka”, która poddała swoje działania weryfikacji w procesie skierowanym wyłącznie do firm zaawansowanych we wprowadzaniu poszczególnych działań CSR. W sumie w klasyfikacji znalazło się 70 przedsiębiorstw – w tym: Orange Polska, Polpharma czy Coca-Cola HBC Polska. (mw)