W lutym 2025 roku portale rocketjobs.pl i justjoin.it rozpoczęły kampanię marketingową pod hasłem „Praca jak ze snu”. Inicjatywa ma za zadanie udowodnić odbiorcom, że praca może być „spełnieniem marzeń”.
Według organizatorów akcji, jej głównym celem jest spełnienie marzeń fanów o poznaniu swoich ulubionych influencerów. Odbiorcy będą mieli okazję do „przepracowania” jednego dnia u ich boku, aby poznać kulisy ich zawodowej codzienności. Dlatego do kampanii zaangażowano wielu znanych twórców – w pierwszej odsłonie wezmą udział m.in. polska streamerka Katarzyna Paciorek (Kasix), „gwiazda” e-sportu Jarosław Jarząbkowski (pashabiceps) oraz tiktoker i popularyzator prawa Marcin Kruszewski (Prawomarcina). W późniejszych etapach pojawią się także youtuber i komentator sportowy Tomasz Ćwiąkała (cwiakala) czy popularyzator nauki Maciej Kawecki.
>>> Szukasz pracy? Zobacz najnowsze ogłoszenia na PRoto.pl!
Pierwszy etap kampanii potrwa przez najbliższe trzy miesiące. W inicjatywie biorą udział influencerzy, którzy na co dzień poruszają tematy z różnych obszarów. Kluczem ich doboru miało być dotarcie do wszystkich różnorodnych „baniek” internetowych z różnych pokoleń.
Szeroki zasięg twórców oraz wykorzystanie wszystkich kluczowym platform komunikacji digitalowej, w tym Instagrama, YouTube’a, X, TikToka czy Twitcha, ma pozwolić markom na dotarcie do różnych grup odbiorców i zainspirowanie zarówno młodych profesjonalistów, jak i doświadczonych pracowników do poszukiwania swojej „wymarzonej pracy”.
„»Praca jak ze snu«” to nieprzypadkowa nazwa. Influencerzy to dzisiaj nowi celebryci, którzy spełniają marzenia swoich fanów i sami są swego rodzaju ucieleśnieniem spełnionych marzeń. W nowej kampanii dajemy ludziom szansę na przeżycie jednego dnia u boku ulubionego twórcy. To nie tylko okazja do zajrzenia za kulisy ich pracy, ale też dowód na to, że wymarzona kariera jest w zasięgu ręki. Chcemy motywować zarówno pracowników, jak i pracodawców do tworzenia środowisk, w których rozwój zawodowy i satysfakcja z pracy stają się naturalną częścią codzienności” – komentuje Artur Leśniak, Head of B2C Marketing w portalach pracy rocketjobs.pl i justjoin.it.
W ramach akcji influencerzy opublikują nietypowe ogłoszenia o pracy w portalach rocketjobs.pl i justjoin.it. Przez trzy tygodnie twórcy będą promować akcję na swoich profilach w social mediach, a chętni będą mogli zgłosić się do wyzwania i udowodnić, że to właśnie oni zasługują na to, aby przez 24 godziny „poczuć się jak influencer na pełen etat”.
>>> Szukasz pracownika? Dodaj ogłoszenie na PRoto.pl!
Po rozstrzygnięciu zwycięzcy dostaną szansę wejścia za kulisy internetowego świata i sprawdzenia, jak wygląda praca twórców. Pierwszą osobą, która opublikowała ogłoszenie, jest Kasix, która szuka osobistej asystentki lub asystenta. Jak przekazuje streamerka, „chciałaby, aby wybrana osoba miała możliwość zobaczenia, jak wygląda jej dzień jako »pani prezes« oraz streamerki, a także żeby asystowała jej w pracy, pomagając w wykonywaniu różnych zadań”. Kolejne ogłoszenie, na które będzie można aplikować, zostanie opublikowane przez Prawo Marcina.
Kampania pod hasłem „Praca jak ze snu” jest pierwszą odsłoną całorocznej platformy komunikacyjnej marek, w ramach której realizowane będą liczne działania angażujące społeczność. Akcja obejmuje główny 60-sekundowy spot, a także 20-sekundowe wersje z udziałem każdego influencera. W ramach inicjatywy zaplanowano również wywiady z twórcami, webinary, a także cotygodniowy newsletter „Praca marzeń”.
Źródło: youtube.com/RocketJobs_pl
Reżyserem i autorem scenariusza spotu jest Tomasz Dubiel. Za realizację i strategię odpowiada dział marketingu portali rocketjobs.pl i justjoin.it. (ao)