poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościJeśli chcesz zyskać odbiorców, postaw na mierzenie

Jeśli chcesz zyskać odbiorców, postaw na mierzenie

Pamiętaj, że nie tylko tworzysz treści i próbujesz dotrzeć z nimi do odbiorców, ale tym samym rywalizujesz ze swoimi konkurentami, ich liderami opinii i influencerami, z którymi współpracują. Czy Twoje działania wpływają na przeciwników? Jeśli odpowiedź brzmi: „nie wiem”, tracisz szansę na przyciągnięcie nowych odbiorców i zdobycie większego zasięgu. O strategii mierzenia efektów pisze Katie Gaab na cision.com.

Liczba wzmianek

Śledzenie jej pomoże Ci zrozumieć, jaki wpływ ma Twoja marka na konwersacje. Monitoring social mediów umożliwia sprawdzanie, ile razy o Twojej marce wspomnieli: media, influencerzy czy blogerzy – czytamy. Jak radzi Gaab, nie ograniczaj monitoringu jedynie do swojej marki. Miej oko na konkurentów, by zobaczyć jak wypadasz na ich tle. Co więcej, sprawdzaj w całej sieci, czy pojawiły się nowe słowa kluczowe z branży czy konwersacje, w których nie uczestniczysz, a powinieneś.

Wydźwięk

Ten neutralny prawdopodobnie dotyczy większości konwersacji na temat Twojej marki. Jednak, aby utrzymać bardziej pozytywny wydźwięk niż konkurencja, należy zwrócić uwagę na narzekania odbiorców – podkreśla Gaab. Nie bądź na nie obojętny, tym samym wykażesz się doskonałą obsługą klienta, zmienisz hejtera w adwokata marki i udowodnisz pozostałym, że nie ignorujesz negatywnych sytuacji – czytamy.

Obecność w mediach

Efektywność strategii media relations wykracza poza liczbę informacji w prasie. Powinieneś śledzić udostępnienia w mediach społecznościowych, polubienia, działania influencerów, dziennikarzy i odbiorców. Jednak nie wszystkie wzmianki w mediach są sobie równe. Zwracaj więc uwagę na rodzaj publikacji, w której została wspomniana Twoja marka. Przyglądaj się również temu, kto o niej mówi, które kanały komunikacji są popularne i jak to wszystko ma się do Twoich treści. Od tego zależy powodzenie Twoich aktualnych działań, a także przyszłych strategii.

Pamiętaj, że Twoi rywale nie mają monopolu na media czy dziennikarzy. Zobacz więc, gdzie konkurencja dociera do swoich odbiorców, które ich treści cieszą się zainteresowaniem i jak publiczność reaguje na newsy. Możesz przyjrzeć się również, jak rozgłos zdobywają marki z innych branż. Może mają inne pomysły, które pomogłyby również Tobie. (ak)

Aby przetestować automatyczny monitoring internetu i social media, kliknij tutaj.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj