Ruszyła kampania społeczna „Jesteś tylko głosem” mająca na celu uświadomienie, z jakimi trudnościami mierzą się pracownicy call center. W ramach inicjatywy powstał spot, który ukazuje realia pracy w tej branży. Inicjatorem akcji jest firma działająca w zakresie optymalizacji pracy w call center – Discidius. W realizacji kampanii spółkę wspiera zespół agencji KAVA.
„Tworząc kampanię, chcieliśmy odejść od stereotypów i pokazać prawdziwe oblicze pracy w call center” – mów Erich Sikora, CEO firmy tworzącej aplikację Discidius. „Zdajemy sobie sprawę, że wielu ludzi ma negatywne skojarzenia z telefonicznymi sprzedawcami, którzy często bywają natrętni. Jednak call center to nie tylko sprzedaż. To również działy supportu, infolinie instytucji publicznych, banków, firm telekomunikacyjnych i wiele innych. Pracownicy tych działów codziennie pomagają nam w rozwiązywaniu problemów i udzielają ważnych informacji” – zwraca uwagę przedstawiciel Discidius.
Punktem centralnym kampanii jest spot, który obrazowo ukazuje trudne sytuacje, z jakimi muszą mierzyć się pracownicy call center. Hejt, agresja słowna czy dyskryminacja – to elementy ich codzienny pracy.
W zaprezentowanym materiale wyraźnie wybrzmiewa również problem dyskryminacji w miejscu pracy – szczególnie dyskryminacji kobiet, które często są oceniane przez pryzmat płci, a nie kompetencji.
Pomysłodawcy mają nadzieję, że kampania przyczyni się do zmiany postrzegania pracowników call center oraz zwiększenia świadomości społecznej na temat dyskryminacji w miejscu pracy. „Chcemy, aby nasza kampania skłoniła ludzi do refleksji nad tym, jak traktują pracowników call center. Pamiętajmy, że po drugiej stronie słuchawki zawsze jest człowiek, który zasługuje na szacunek, niezależnie od płci” – podkreślają organizatorzy. (kn)