Na rynku pojawiła się w październiku 2019 roku firma konsultingowa C.point, która ma łączyć kompetencje z zakresu konsultingu, komunikacji strategicznej, budowania reputacji i zarządzania ryzykiem. Jej założycielami są Julia Kozak, długoletnia dyrektor zarządzająca FleishmanHillard, oraz Radosław Kubaś, były partner Deloitte.
Firma oferuje m.in. tworzenie strategii biznesowych, marketingowych i komunikacyjnych. Doradza też w zakresie: zmian organizacyjnych i strategicznych, inwestycji oraz rozwoju obszarów miejskich (także w ramach idei smart city i zrównoważonego rozwoju).
C.point oferuje swoje usługi klientom z sektora prywatnego i publicznego, nie tylko na rynku polskim, lecz także międzynarodowym. Partnerzy zarządzający agencji informują, że stanowią alternatywę dla firm konsultingowych w przypadku usług dla sektora nieruchomości, budownictwa, produkcji, energetyki, transportu czy technologii; agencje PR traktują natomiast jako potencjalnych partnerów.
Jednym z pierwszych klientów C.point jest m.st. Warszawa, którego firma pozyskała w przetargu (wygranym w konsorcjum z DS Consulting). Zadaniem firm jest przygotowanie operacjonalizacji strategii Warszawa 2030 w zakresie tworzenia warunków przyjaznych dla rozwoju biznesu, generowania innowacji oraz przyciągania talentów i liderów.
Julia Kozak pełniła funkcję dyrektora zarządzającego agencji FleishmanHillard przez 13 lat. Odeszła w 2016 roku, a zastąpił ją Wojciech Waglowski (na stanowisku do dziś). Otworzyła potem firmę Globecode, w ramach której oferowała usługi doradcze. Została też krajową reprezentantką Innovation in Politics Institute – tę funkcję pełni do dziś. Jest absolwentką indologii na Uniwersytecie Warszawskim. Kubaś był członkiem zarządu Deloitte przez kilka lat i zajmował się sektorem publicznym. Ukończył ekonomię na Uniwersytecie Szczecińskim.
C.point zatrudnia kilka osób i ma kilku współpracowników zewnętrznych. (mp)