Coca-Cola zaprezentowała niedawno teaser kampanii promującej napoje słodzone stewią czy cukrem trzcinowym. Wiadomość była czytelna jedynie dla 5 proc. populacji – czytamy w serwisie adweek.com.
A to dlatego, że hasło zostało „ukryte” w mozaice zielono-brązowych kropek. Dla większości odbiorców nie było więc widoczne. Tylko osoby nieodróżniające kolorów mogły odczytać przekaz – „Życie”.
Jak czytamy, przedstawiciele agencji tłumaczą, że pomysł opiera się na zaangażowaniu wielu osób poprzez dotarcie do nielicznych. Ludzie, których akcja zaskoczyła i zaciekawiła, szybko się zaangażowali. Obraz widoczny był w reklamach, mediach społecznościowych i na instalacjach zewnętrznych. Jak podaje agencja, nietypowa kampania pozwoliła zaangażować 17 proc. Duńczyków w wieku od 10 do 60 lat. Dalej czytamy też, że akcja wpisuje się w ogólną tendencję w reklamie – dążenie do integracji społecznej. Marketerzy muszą jednak działać ostrożnie, bo tego typu akcje mogą zostać odebrane jako obraźliwe i skierowane na wyzysk – czytamy dalej. W przypadku Coca-Coli nie pojawiły się jednak tego rodzaju kontrowersje. (mb)
Obrazek ze strony adweek.com.