poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościKampania #dobrokontrawirus z udziałem gwiazd zachęca do zaangażowania się w akcje charytatywne

Kampania #dobrokontrawirus z udziałem gwiazd zachęca do zaangażowania się w akcje charytatywne

Od 6 października 2020 roku trwa kampania zorganizowana przez Plebiscyt „Gwiazdy Dobroczynności” pod hasłem #dobrokontrawirus. Akcja ma zwrócić uwagę na „moc dobra, której nie powstrzymał nawet koronawirus”, i zachęcać Polaków do zaangażowania się w wolontariat, wspieranie zbiórek pieniędzy, akcji dobroczynnych czy pomoc sąsiedzką, bez względu na okoliczności czy czas pandemii. Inicjatywa jest elementem propagowania działalności charytatywnej także wśród znanych osób.

Jak zapewniają organizatorzy, „kwarantanna, obostrzenia i dystans społeczny zmobilizowały tysiące Polaków do odpowiedzialnego i bezpiecznego wspierania pracowników służby zdrowia i innych potrzebujących, często zamkniętych w domach na długie miesiące”.

W inicjatywie wzięli udział aktorzy od lat angażujący się w akcje charytatywne: Magdalena Różczka (m.in. ambasadorka UNICEF oraz fundacji „Mam marzenie”), Mateusz Damięcki (angażujący się w zbiórki pieniędzy dla dzieci z SMA), Agnieszka Sienkiewicz (m.in. wspierająca dzieci z chorobą głodową w Kongo), Artur Barciś (angażujący się w działalność Komitetu Ochrony Praw Dziecka) i Ada Fijał (m.in. pomysłodawczyni akcji „Pomagamy Eliaszowi”), a także dziennikarka Omenaa Mensah (tegoroczna laureatka Honorowej Gwiazdy Dobroczynności i założycielka Omenaa Foundation).  Czytamy, że polskie gwiazdy, jako wolontariusze i inicjatorzy różnych akcji w dobie wirusa, dostarczały m.in. maseczki i sprzęt potrzebny w szpitalach i domach pomocy społecznej, wpłacały pieniądze na cele związane z walką z koronawirusem, roznosiły posiłki osobom starszym i potrzebującym, włączyły się w #hot16challenge czy organizowały zbiórki żywności.

Magdalena Różczka

Dalej organizatorzy mówią, że przewidywana druga fala zachorowań stanowi kolejne wyzwanie dla ludzi. „Jeśli pierwsza fala pandemii nie stanowiła przeszkody dla solidarności społecznej i kreatywności w pomaganiu, wierzymy, że tym bardziej druga fala epidemii będzie czasem, gdy nie zapomnimy o potrzebujących i dzięki temu doświadczeniu postawimy sobie za cel, aby pomagać przez całe życie, tak, jak do tego zachęcają gwiazdy w naszej kampanii #dobrokontrawirus” – mówi Katarzyna Kunert z Plebiscytu „Gwiazdy Dobroczynności”.

Głównym elementem kampanii jest spot:

Również przez najbliższe dwa tygodnie, w miejskich oknach reklamowych będą wyświetlane dziesięciosekundowe filmy zrealizowane w ramach kampanii. Zobaczyć je można będzie w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach i Trójmieście. Informacje o inicjatywie pojawiają się też na Facebooku i Instagramie oraz poszczególnych kontach społecznościowych gwiazd.

Dowiadujemy się też, że pomaganie przynosi korzyść nie tylko tym, którzy go potrzebują. Czytamy, że z badań (m.in. Uniwersytetu Harvarda, Kalifornijskiego i Pittsburgh University) wynika, że  „pomagając innym, uwalniamy w naszym mózgu endorfiny i wydłużamy nasze życie”. Organizatorzy zapewniają, że pomaganie ma wpływ na poczucie własnej wartości i może zapobiegać depresji.

Działania w ramach kampanii potrwają do 17 października 2020 roku, kiedy to odbędzie się Gala Gwiazd Dobroczynności. Wręczone wtedy zostaną nagrody dla tegorocznych nominowanych. (kd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj