Marka Domestos, należąca do koncernu Unilever, powierzyła agencji Lighthouse prowadzenie kampanii edukacyjnej „Czysty Spokój”. Lighthouse odpowiada za strategię oraz realizację akcji w obszarze media relations, social mediów oraz digitalu.
Kampania rozpoczęła się 1 lipca 2020 roku i potrwa trzy miesiące. Jej celem jest szerzenie praktycznej wiedzy dotyczącej sposobów walki z zagrożeniami wywołanymi przez bakterie i wirusy przez proste zmiany nawyków higienicznych związanych ze sprzątaniem. „Po tygodniach zamknięcia i izolacji nastąpiło rozluźnienie restrykcji dotyczących zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa, zagrożenie jednak nadal istnieje i stanowi poważne wyzwanie dla całego społeczeństwa. Kampania ma na celu uporządkowanie wiedzy w tym zakresie i propagowanie inteligentnego sprzątania kluczowych powierzchni, które są najczęściej dotykane” – wyjaśniają organizatorzy.
W akcję zaangażowani są eksperci – wirusolog dr hab. n. med. Tomasz Dzieciątkowski, biolog Elżbieta Pogoda oraz blogerka Urszula Chincz, znana jako Ula Pedantula.
Z ramienia agencji projektem zajmują się Agnieszka Krysztofowicz, Tomasz Jaros z zespołem Healthcare oraz Małgorzata Kilian.
Współpracę nawiązano w wyniku rekomendacji agencji Edelman UK. (mb)