Agencja LIGNAR PR zajęła się realizacją kampanii edukacyjnej „Czysty rynek – nowa jakość”. Jej celem jest propagowanie przejrzystych zasad funkcjonowania rynku miejskich przewozów autobusowych i piętnowanie wszelkich nieprawidłowości. Kampania ma przekonywać decydentów szczebla miejskiego o konieczności szybszej liberalizacji rynku.
Organizatorzy przygotowali programy edukacyjne propagujące bezpieczeństwo w komunikacji zbiorowej. Pokazane są w nich przykłady rozwiązań proekologicznych funkcjonujących z powodzeniem w dużych miastach europejskich. Wiele uwagi poświęcono przejrzystości procedur przetargowych. Relacje z organizowanych w ramach kampanii akcji są dostępne na stronie www.bus-kampania.com.pl
Partnerami kampanii są: Ogólnopolski Związek Pracodawców Transportu Samochodowego oraz Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej. Patronat medialny nad kampanią objął autobusowy serwis informacyjny InfoBus.