poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościKampania edukacyjna „Dobra, dobra” ma przybliżyć Polakom znaczenie certyfikatu B Corp

Kampania edukacyjna „Dobra, dobra” ma przybliżyć Polakom znaczenie certyfikatu B Corp

„Dobra, dobra” to kampania edukacyjna zainicjowana przez Danone, której celem jest przybliżenie Polakom znaczenia certyfikacji produktów spożywczych oznaczonych znakiem B Corp. Przyznanie certyfikatu wiąże się z weryfikacją standardów firm w zakresie zrównoważonego rozwoju w pięciu obszarach: pracownicy, klienci, społeczności, środowisko naturalne oraz zarządzanie firmą. Poza tym B Corp to także ruch firm, które współpracują i wprowadzają proekologiczne modele biznesowe.

Jak wyjaśniają organizatorzy, pomysł na kampanię zrodził się z przekonania, że konsumenci często nie rozumieją oznaczeń świadczących o etyczności biznesu.

Do projektu zaproszono eko-influencerki takie jak Paulina Górska, Areta Szpura, Julia Wizowska, Beata Sadowska, Olga Kogutnicka, Daria Ładocha oraz Eliza Sobczuk. Na swoich profilach zamieściły one posty uświadamiające, czym jest certyfikat B, jaka jest procedura jego przyznawania, a także co mówi on o markach, które go pozyskały. Kanałem dotarcia do grupy docelowej jest Instagram.

„W mojej opinii powinniśmy rozumieć i uwzględniać certyfikaty, tak samo jak etykiety produktów w procesie zakupowym. Kluczowe, aby mieć zaufanie, że certyfikat ma potwierdzenie realnymi działaniami w rzeczywistości i jest on nośnikiem rzetelnej informacji. Dlatego, postrzegam kampanię »Dobra, Dobra« jako krok w bardzo dobrą stronę” – mówi aktywistka Areta Szpura.

Źródło: instagram.com/areta

„Według tegorocznego badania FairTrade, nawet mimo pandemii COVID-19, konsumenci w Polsce coraz częściej sięgają po droższe, ale oznaczone certyfikatem ekologicznym produkty. Wzrasta też znajomość oznaczeń certyfikatów i zaufanie do tego, co sobą reprezentują. Można zaobserwować też rosnącą świadomość i przekonanie, że zakupowe decyzje o wyborze etycznych i ekologicznych produktów mają wpływ na kształtowanie rynku” – tłumaczy Paweł Niziński, prezes firmy Better i oficjalny przedstawiciel ruchu B Corp w Polsce.

Kampania rozpoczęła się na przełomie października i listopada 2021 roku. Nie wskazano daty zakończenia działań. (as)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj