15 kwietnia 2024 roku firma biotechnologiczna DNA ERA wystartowała z kampanią „Mamy to w genach!”. Celem projektu jest edukacja na temat prawdopodobieństwa wspólnych predyspozycji genetycznych, jakie łączą mieszkańców Europy Środkowo-Wschodniej.
Akcja bazuje na anonimowej analizie wyników klientów firmy DNA ERA. W badaniu wzięło udział 13 tys. osób.
Prace badawcze wykazały, że Polaków, Czechów i Słowaków łączą wspólne cechy genetyczne. Podobieństwa dotyczą kwestii związanych m.in. z predyspozycjami sportowymi czy dotyczącymi odżywiania. Oscylują także wokół tematyki zdrowia onkologicznego, neurologicznego oraz mentalnego.
„Okazało się, że aż 75 proc. z nas ma w DNA mutację, która może prowadzić do powstawania włókien kolagenowych o obniżonej jakości i zwiększać ryzyko urazów. Jednocześnie 12 proc. osób posiada mutację, która znacząco zwiększa ryzyko rozwoju choroby Alzheimera” – informuje Karolina Dąbrowska, General Managerka w DNA ERA.
Kampania jest prowadzona głównie w mediach społecznościowych marki, gdzie publikowane są grafiki i klipy przekazujące informacje na temat genomu mieszkańców regionu Środkowej i Wschodniej Europy.
Za działania komunikacyjne DNA ERA – nie tylko w ramach „Mamy to w genach!” – odpowiada agencja Profeina. Od marca 2024 roku do jej obowiązków należą również aktywności z zakresu media relations, influencer marketingu, doradztwa marketingowego, prowadzenia biura prasowego czy pozycjonowania marki, produktów oraz ekspertów firmy w mediach.
Za działania na rzecz DNA ERA po stronie agencji odpowiadają Maria Wagner – Senior PR Consultant oraz Angelika Zarzycka – PR Consultant.
Płatnymi działaniami digitalowymi zajmuje się agencja Digital Boom. (an)