piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościKampania „Nie pozwolę ci się zamknąć” wspiera mikroprzedsiębiorców w czasie pandemii w...

Kampania „Nie pozwolę ci się zamknąć” wspiera mikroprzedsiębiorców w czasie pandemii w Polsce

W odpowiedzi na trudną sytuację gospodarczą związaną z koronawirusem Krajowa Izba Gospodarcza w ramach projektu #SolidarnizBinzesem zainicjowała kampanię „Nie pozwolę ci się zamknąć”, poświęconą najmniejszym przedsiębiorcom.

W ramach akcji organizatorzy zachęcają do udzielenia wsparcia finansowego właścicielowi swojego ulubionego salonu fryzjerskiego, kawiarni, restauracji itd. w postaci zaliczki. Wpłacona kwota pomoże w pokryciu bieżących kosztów związanych z działalnością, a realizacja usługi nastąpi po zniesieniu stanu epidemii i przywróceniu funkcjonowania punktów usługowo-handlowych. Wsparcie to opiera się na wzajemnym zaufaniu oraz kontakcie klienta i mikroprzedsiębiorcy. KIG nie pośredniczy w tej relacji. Tłumaczy, by po przekazaniu wsparcia pobrać paragon lub fakturę zaliczkową na poczet przyszłej usługi. KIG podpowiada także przedsiębiorcom, by zachęcili swoich stałych klientów do takiego wsparcia.

„»Mikroprzedsiębiorcy« to ogólne określenie pewnej grupy społecznej na rynku pracy. Ale to przecież również bardzo konkretna – dla każdego z nas – pani fryzjerka, która od lat dba o nasze włosy, nasza ulubiona osiedlowa cukiernia, gdzie wpadamy po ciastka do kawy (…). Kropla drąży skałę. Jeśli każdy z nas już dziś wesprze choćby jeden taki zakład czy punkt gastronomiczny, to mamy naprawdę szansę zrobić coś ważnego dla tych ludzi i uratować niejeden zakład przed zamknięciem. A i my sami skorzystamy – bo gdy kryzys wywołany wirusem się skończy – nadal będziemy mogli cieszyć się ich pracą i korzystać z ich usług. Dlatego zachęcamy – w miarę możliwości w tej trudnej dla nas wszystkich sytuacji – do zaangażowania w »Nie pozwolę ci się zamknąć« lub w inne akcje pomocowe skierowane do mikroprzedsiębiorców” – tłumaczy Ewa Janus-Khouri, p.o. dyrektora biura komunikacji Krajowej Izby Gospodarczej.

Oprócz wsparcia finansowego organizatorzy zachęcają do wykorzystania mediów społecznościowych, by rozpowszechnić akcję wśród innych użytkowników. (kd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj