Women’s Aid – brytyjska organizacja wspierająca ofiary przemocy domowej – rozpoczęła kampanię, w której naśladuje reklamy z magazynów modowych. Akcja „Not Model’s Own” ma zwrócić uwagę na przymus i kontrolę, jakich mogą doświadczać kobiety w związkach – opisuje creativereview.co.uk.
Kampania wykorzystuje motyw sesji zdjęciowej, podczas której kobiety prezentowane są w różnych stylizacjach, a za ich makijaż i ubiór odpowiadają styliści i autorzy sesji. Akcję przygotowała dla Women’s Aid agencja kreatywna Engine Creative, która wykorzystała ten sposób prezentowania kobiet w magazynach, by zwrócić uwagę na przymus i kontrolę, których kobiety mogą doświadczać ze strony swoich partnerów.
W projekcie zamiast podania nazwiska stylisty lub projektanta w napisach, pokazano, w jakim zakresie partner ma kontrolę nad kobietą na zdjęciu. Czytamy, że kampania w druku i outdoorze będzie prowadzona w magazynach kobiecych i wybranych fast-foodach, a także w mediach społecznościowych (gdzie wykorzystane zostaną animacje).
Czytamy, że zachowanie, kiedy partner kontroluje drugą osobę lub manipuluje nią w związku jest w Wielkiej Brytanii nielegalne od grudnia 2015 roku, jednak liczba tego rodzaju wykroczeń stale rośnie, szczególnie podczas pandemii. Źródło wskazuje, takie wykroczenia, ze względu na emocjonalny charakter, mogą być trudne do zidentyfikowania. Kampania Women’s Aid ma na celu zwiększyć świadomość w tym zakresie. (mb)