AMD, specjalizujące się w produkcji elektroniki, na swoim profilu na Facebooku opublikowało post promujący produkty firmy – karty graficzne. „Dołącz do Rebelii” – zachęca we wpisie AMD. Tekstowi towarzyszy równiez obraz.
Nie wszystkim internautom spodobał się pomysł AMD. Dopatrzyli się w reklamie nawiązań do komunizmu. „AMD lubie i zawsze wybieram, ale wzor marketingowy oparty na symbolice syjonistycznego bolszewizmu, to tak srednio…” – napisał jeden z internautów. Inny zwrócił uwagę na zły dobór koloru oraz kontekst – „obecną sytuację z marszami KOD i kontrmanifami”.
Firma odniosła się do wypowiedzi internautów, uznając je za nadinterpretacje. „Od lat wprowadzamy rozwiązania, które promują wolne standardy, optymalizację dostępną dla każdego oraz rozwiązania korzystne dla całego rynku. Czerwień w świecie technologii ma dokładnie takie skojarzenia i są one całkowicie przeciwne totalitaryzmom i ograniczeniom” – odpisało AMD. Zaznaczyło również, że „kampania jest planowana globalnie i nikt nie bierze pod uwagę lokalnych skojarzeń politycznych” .
Źródło: Facebook/amdpolska
(ak)