„Głosuję na miłość” – pod takim hasłem Kampania Przeciw Homofobii wystartowała z akcją, w której chce pokazać siłę elektoratu LGBT. Kampania ruszyła 18 września 2019 roku.
„Plakaty wyborcze, spoty z twarzami kampanii, billboardy, ulotki, wiec wyborczy – wszystko jak w standardowej kampanii wyborczej z tą różnicą, że miejsce pustych politycznych obietnic zajmą wartości bliskie osobom LGBT, czyli lesbijkom, gejom, osobom biseksualnym i transpłciowym. Taka będzie kampania »Głosuję na miłość«, która sprawi, że trwająca obecnie kampania wyborcza będzie inna niż wszystkie, jakie znamy z historii Polski” – czytamy w komunikacie prasowym.
Twarzami kampanii zostali tancerz Michał Piróg, aktywistka Areta Szpura, influencer Piotr Grabarczyk, paraolimpijka Karolina Hamer, dziennikarz Anton Ambroziak, pisarz Marcin Szczygielski oraz blogerka Sylwia Ryba. Ich wizerunki znajdą się na plakatach i billboardach rozmieszczonych na terenie całej Polski, a także w spotach wyborczych emitowanych w mediach społecznościowych. Ambasadorzy kampanii będą zachęcać do podpisania „Deklaracji Równości”.
Głównym elementem akcji jest strona internetowa glosujenamilosc.pl, na której znajduje się tekst „Deklaracji”. Ponadto przez tę stronę każdy będzie mógł zadać pytanie bezpośrednio politykom ze swojego okręgu wyborczego. „To sposób na to, żeby samodzielnie i bez niczyich podpowiedzi sprawdzić, jakie stanowisko względem praw społeczności LGBT reprezentuje dany kandydat lub kandydatka” – wyjaśniają organizatorzy.
W nawiązaniu do wieców wyborczych zaplanowano w ramach kampanii także Wiec Wyborczy dla Równości. Wydarzenie odbędzie się 29 września w warszawskim klubie Niebo. Uczestnicy będą mogli tam przygotować własny plakat wyborczy – zarówno w wersji papierowej, jak i elektronicznej, by można było go umieścić w mediach społecznościowych.
W całym kraju pojawią się też ścianki wyborcze kampanii, na tle których będzie można sobie zrobić zdjęcie-plakat (ich lokalizacje będą dostępne na stronie akcji), na Facebooku będzie z kolei dostępna specjalna nakładka na zdjęcie profilowe. Akcji będzie towarzyszył hashtag #głosujęnamiłość.
Partnerem kampanii jest VMLY&R Poland.