poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościKampania społeczna o autyzmie: „Jedno pytanie, które zmieni twoje myślenie”

Kampania społeczna o autyzmie: „Jedno pytanie, które zmieni twoje myślenie”

W ramach akcji powstał ponad dwuminutowy film, który pokazuje chorobę z perspektywy autystycznego dziecka. Gosia Mazur, bohaterka historii, odkrywa przed widzami swoje wyzwania. Celem kampanii jest pomoc w zrozumieniu autyzmu i zwrócenie uwagi społeczeństwa na tę chorbę. Film opublikowano 31 marca 2017 roku, na dwa dni przed Światowym Dniem Świadomości Autyzmu.

Hasło akcji to „Jedno pytanie, które zmieni twoje myślenie”. Autyzm jest zaburzeniem rozwoju diagnozowanym coraz częściej, ale wciąż wiele osób nie potrafi odpowiedzieć na pytanie, na czym właściwie polega ta choroba. Autorzy filmu mówią, że przekaz został sformułowany tak, aby skłonić również do refleksji nad własnym sposobem myślenia.

„Niestety podobnie jak na realizację, nie posiadamy budżetu na zakup mediów, dlatego film został opublikowany jedynie w internecie. Wierzymy natomiast w siłę mediów, fundacji i dobrych ludzi. Materiał spotkał się z dużym entuzjazmem, co nas ogromnie cieszy. Największą satysfakcję przynoszą nam opinie rodziców autystycznych dzieci, którzy w nagraniu »widzą swoje pociechy«. Oznacza to, że udało się nam oddać specyfikę tego zaburzenia i wyzwania, z którymi na co dzień borykają się osoby z autyzmem: nadwrażliwość na bodźce, unikanie kontaktu wzrokowego, nie wchodzenie w relacje społeczne, zaburzenia związane z emocjami, przywiązanie do rutyny” – komentuje dla PRoto.pl Adriana Lisowska, jedna ze współtwórczyń całej akcji.

Kampania powstała z inicjatywy społecznej i pracowały przy niej trzy osoby. Za kreację filmu odpowiadają Adriana Lisowska, specjalistka ds. PR i  Ewelina Durlej, pedagog terapeuta, na co dzień pracująca z osobami ze spektrum autyzmu w Zespole Szkół Specjalnych w Świdnicy. Realizacją zajął się Maciej Ławniczak, artysta, fotograf, operator filmowy, student Krakowskiej Szkoły Filmowej AMA na kierunku sztuka operatorska.

Kampania powstała we współpracy z Zespołem Szkół Specjalnych w Świdnicy, który na co dzień pomaga autystom i ich rodzicom. Placówka objęła inicjatywę swoim patronatem. (pk)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj