Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
0:00
-:--
1x
Szybkość odtwarzania
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1
1.1
1.2
1.3
1.5
2
Kampania społeczna „Właśnie po to” rusza na ratunek przedsiębiorcom społecznym. w połowie marca 2020 roku wystartowała kampania społeczna „właśnie po to”, której celem jest wskazanie przedsiębiorców społecznych, którzy oprócz prowadzenia biznesu rozwiązują realne problemy społeczne, takie jak zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami, w wieku przedemerytalnym, migrantów czy znajdowanie ekologicznych wariantów produktów i usług. w związku z pandemią koronawirusa organizatorzy zdecydowali jednak, że ważniejsze jest informowanie o kryzysie gospodarczym w tym sektorze oraz namawianie do świadomych i odpowiedzialnych wyborów konsumenckich. „dzięki nim wiele potrzebujących osób nie utraci pracy, a często także jedynego sensu życia” – tłumaczą organizatorzy. jak czytamy w informacji prasowej, w polsce istnieje kilka tysięcy przedsiębiorstw społecznych, rozwiązujących problemy społeczne za pomocą metod biznesowych, które z powodu pandemii i zamrożenia gospodarki tracą lub już utraciły płynność finansową. z analiz ekspertów z ośrodków wsparcia ekonomii społecznej wynika, że czasowe zamknięcie biznesów społecznych spowodowało spadek ich przychodów o średnio 75 proc., a czasem nawet 100 proc. „dokonując zakupów w przedsiębiorstwach społecznych, szczególnie teraz w czasie epidemii, realnie możemy przyczynić się do tego, by biznes zmieniał świat na lepsze, wspierając np. tych, którzy długo byli bezrobotni lub tych, którzy z powodu swej niepełnosprawności nie odnaleźli się na rynku pracy. pamiętajmy, że stan zagrożenia wykluczeniem może dotyczyć każdego z nas. bardzo łatwo stać się niewidzialnym dla rynku pracy. wystarczy doświadczyć kryzysu psychicznego czy przewlekłej choroby, aby oddalić się od środowiska. sposobem na eliminację tych negatywnych zjawisk jest właśnie przedsiębiorczość społeczna” – mówi daniel prędkopowicz z fundacji fundusz współpracy, która jest współorganizatorem kampanii. twarzą akcji został aktor i reżyser artur barciś. „ludzie są wrażliwi społecznie i chętnie pomagają, tylko raz za razem trzeba im pokazywać, gdzie są potrzeby. jeśli my nie będziemy promować, podpowiadać ludziom, społeczeństwu, że problemy, o których mówi kampania »właśnie po to« istnieją, i że można je rozwiązać, a przynajmniej pomóc w ich rozwiązaniu, to będzie nam coraz trudniej w polsce i na świecie. dlatego kampanie takie jak ta, są bardzo potrzebne i ogromnie ważne” – tłumaczy barciś. aktor wziął udział w spocie, w którym odwiedza przedsiębiorstwa społeczne i wymienia powody, dla których warto je wspierać. w ramach kampanii powstała strona internetowa – wlasniepoto.biz.pl. opisano na niej ideę „właśnie po to”, przedstawiono fakty i liczby. można na niej znaleźć także organizacje, które zajmują się popularyzacją idei przedsiębiorczości społecznej i wprowadzeniem jej w polsce. aktualności i ciekawostki związane z kampanią można znaleźć także w mediach społecznościowych pod hashtagiem #wlasniepoto. inspiratorami kampanii są stowarzyszenie boris, fundacja fundusz współpracy, fundacja inicjatyw społeczno-ekonomicznych, fundacja rozwoju społeczeństwa obywatelskiego, stowarzyszenie ośrodek kultury i aktywności lokalnej w krzesku, stowarzyszenie europa i my oraz mazowieckie centrum polityki społecznej. kampania jest współfinansowana przez samorząd województwa mazowieckiego. za koncepcję, strategię i kreację odpowiada agencja propsy pr. spot został zrealizowany przez studio r5 films. (ak).
W połowie marca 2020 roku wystartowała kampania społeczna „Właśnie po to”, której celem jest wskazanie przedsiębiorców społecznych, którzy oprócz prowadzenia biznesu rozwiązują realne problemy społeczne, takie jak zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami, w wieku przedemerytalnym, migrantów czy znajdowanie ekologicznych wariantów produktów i usług. W związku z pandemią koronawirusa organizatorzy zdecydowali jednak, że ważniejsze jest informowanie o kryzysie gospodarczym w tym sektorze oraz namawianie do świadomych i odpowiedzialnych wyborów konsumenckich. „Dzięki nim wiele potrzebujących osób nie utraci pracy, a często także jedynego sensu życia” – tłumaczą organizatorzy.
Jak czytamy w informacji prasowej, w Polsce istnieje kilka tysięcy przedsiębiorstw społecznych, rozwiązujących problemy społeczne za pomocą metod biznesowych, które z powodu pandemii i zamrożenia gospodarki tracą lub już utraciły płynność finansową. Z analiz ekspertów z Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej wynika, że czasowe zamknięcie biznesów społecznych spowodowało spadek ich przychodów o średnio 75 proc., a czasem nawet 100 proc.
„Dokonując zakupów w przedsiębiorstwach społecznych, szczególnie teraz w czasie epidemii, realnie możemy przyczynić się do tego, by biznes zmieniał świat na lepsze, wspierając np. tych, którzy długo byli bezrobotni lub tych, którzy z powodu swej niepełnosprawności nie odnaleźli się na rynku pracy. Pamiętajmy, że stan zagrożenia wykluczeniem może dotyczyć każdego z nas. Bardzo łatwo stać się niewidzialnym dla rynku pracy. Wystarczy doświadczyć kryzysu psychicznego czy przewlekłej choroby, aby oddalić się od środowiska. Sposobem na eliminację tych negatywnych zjawisk jest właśnie przedsiębiorczość społeczna” – mówi Daniel Prędkopowicz z Fundacji Fundusz Współpracy, która jest współorganizatorem kampanii.
Twarzą akcji został aktor i reżyser Artur Barciś. „Ludzie są wrażliwi społecznie i chętnie pomagają, tylko raz za razem trzeba im pokazywać, gdzie są potrzeby. Jeśli my nie będziemy promować, podpowiadać ludziom, społeczeństwu, że problemy, o których mówi kampania »Właśnie po to« istnieją, i że można je rozwiązać, a przynajmniej pomóc w ich rozwiązaniu, to będzie nam coraz trudniej w Polsce i na świecie. Dlatego kampanie takie jak ta, są bardzo potrzebne i ogromnie ważne” – tłumaczy Barciś.
Aktor wziął udział w spocie, w którym odwiedza przedsiębiorstwa społeczne i wymienia powody, dla których warto je wspierać.
W ramach kampanii powstała strona internetowa – wlasniepoto.biz.pl. Opisano na niej ideę „Właśnie po to”, przedstawiono fakty i liczby. Można na niej znaleźć także organizacje, które zajmują się popularyzacją idei przedsiębiorczości społecznej i wprowadzeniem jej w Polsce. Aktualności i ciekawostki związane z kampanią można znaleźć także w mediach społecznościowych pod hashtagiem #WlasniePoTo.
Inspiratorami kampanii są Stowarzyszenie BORIS, Fundacja Fundusz Współpracy, Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego, Stowarzyszenie Ośrodek Kultury i Aktywności Lokalnej w Krzesku, Stowarzyszenie Europa i My oraz Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej. Kampania jest współfinansowana przez Samorząd Województwa Mazowieckiego.
Za koncepcję, strategię i kreację odpowiada agencja Propsy PR. Spot został zrealizowany przez studio R5 films. (ak)
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
Kampania społeczna „Właśnie po to” rusza na ratunek przedsiębiorcom społecznym. w połowie marca 2020 roku wystartowała kampania społeczna „właśnie po to”, której celem jest wskazanie przedsiębiorców społecznych, którzy oprócz prowadzenia biznesu rozwiązują realne problemy społeczne, takie jak zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami, w wieku przedemerytalnym, migrantów czy znajdowanie ekologicznych wariantów produktów i usług. w związku z pandemią koronawirusa organizatorzy zdecydowali jednak, że ważniejsze jest informowanie o kryzysie gospodarczym w tym sektorze oraz namawianie do świadomych i odpowiedzialnych wyborów konsumenckich. „dzięki nim wiele potrzebujących osób nie utraci pracy, a często także jedynego sensu życia” – tłumaczą organizatorzy. jak czytamy w informacji prasowej, w polsce istnieje kilka tysięcy przedsiębiorstw społecznych, rozwiązujących problemy społeczne za pomocą metod biznesowych, które z powodu pandemii i zamrożenia gospodarki tracą lub już utraciły płynność finansową. z analiz ekspertów z ośrodków wsparcia ekonomii społecznej wynika, że czasowe zamknięcie biznesów społecznych spowodowało spadek ich przychodów o średnio 75 proc., a czasem nawet 100 proc. „dokonując zakupów w przedsiębiorstwach społecznych, szczególnie teraz w czasie epidemii, realnie możemy przyczynić się do tego, by biznes zmieniał świat na lepsze, wspierając np. tych, którzy długo byli bezrobotni lub tych, którzy z powodu swej niepełnosprawności nie odnaleźli się na rynku pracy. pamiętajmy, że stan zagrożenia wykluczeniem może dotyczyć każdego z nas. bardzo łatwo stać się niewidzialnym dla rynku pracy. wystarczy doświadczyć kryzysu psychicznego czy przewlekłej choroby, aby oddalić się od środowiska. sposobem na eliminację tych negatywnych zjawisk jest właśnie przedsiębiorczość społeczna” – mówi daniel prędkopowicz z fundacji fundusz współpracy, która jest współorganizatorem kampanii. twarzą akcji został aktor i reżyser artur barciś. „ludzie są wrażliwi społecznie i chętnie pomagają, tylko raz za razem trzeba im pokazywać, gdzie są potrzeby. jeśli my nie będziemy promować, podpowiadać ludziom, społeczeństwu, że problemy, o których mówi kampania »właśnie po to« istnieją, i że można je rozwiązać, a przynajmniej pomóc w ich rozwiązaniu, to będzie nam coraz trudniej w polsce i na świecie. dlatego kampanie takie jak ta, są bardzo potrzebne i ogromnie ważne” – tłumaczy barciś. aktor wziął udział w spocie, w którym odwiedza przedsiębiorstwa społeczne i wymienia powody, dla których warto je wspierać. w ramach kampanii powstała strona internetowa – wlasniepoto.biz.pl. opisano na niej ideę „właśnie po to”, przedstawiono fakty i liczby. można na niej znaleźć także organizacje, które zajmują się popularyzacją idei przedsiębiorczości społecznej i wprowadzeniem jej w polsce. aktualności i ciekawostki związane z kampanią można znaleźć także w mediach społecznościowych pod hashtagiem #wlasniepoto. inspiratorami kampanii są stowarzyszenie boris, fundacja fundusz współpracy, fundacja inicjatyw społeczno-ekonomicznych, fundacja rozwoju społeczeństwa obywatelskiego, stowarzyszenie ośrodek kultury i aktywności lokalnej w krzesku, stowarzyszenie europa i my oraz mazowieckie centrum polityki społecznej. kampania jest współfinansowana przez samorząd województwa mazowieckiego. za koncepcję, strategię i kreację odpowiada agencja propsy pr. spot został zrealizowany przez studio r5 films. (ak).