W tegorocznym rankingu Country Brand Index, mierzącym siłę krajowych marek, Kanada zdetronizowała USA.
W ramach badania przeprowadzanego przez firmę konsultingową FutureBrand przepytano 3,4 tys. turystów, podróżujących po świecie biznesmenów oraz specjalistów. Uznali oni, że najbardziej atrakcyjnym krajem na świecie jest Kanada, kolejne miejsca zajęły Australia i Nowa Zelandia. Dotychczasowy lider rankingu, Stany Zjednoczone, w tym roku znalazł się na miejscu czwartym.
Jak stwierdził dyrektor ds. strategii FutureBrands Daniel Rosentreter, miejsce USA w rankingu Country Brand Index jest związane z popularnością prezydenta Baracka Obamy. Jego zdaniem dopiero czwarte miejsce jest wynikiem zawiedzionych oczekiwań świata wobec amerykańskiego prezydenta.
Poza Kanadą, Australią, Nową Zelandią i USA, w pierwszej dziesiątce znalazły się także Szwajcaria, Japonia, Francja, Finlandia, Wielka Brytania i Szwecja. (ks)