„Obaj kandydaci mają jeszcze do wykorzystania duży potencjał, który może pomóc im zbudować wizerunek pełniejszy, bardziej przemawiający do emocji i wyobraźni wyborców” – pisze na łamach Rzeczpospolitej Sławomir Olejniczak, specjalista ds. wizerunku. Autor wytyka błędy, jakie popełnili kandydaci w trakcie dotychczasowych zmagań. Dostrzega też ich mocne strony i podkreśla, że rozpoczynająca się kampania będzie raczej walką na wizerunki niż na argumenty merytoryczne.
Olejniczak przyznaje, że ogromny wpływ na postrzeganie kandydatów ma ich droga życiowa i to w jaki sposób ukształtowała się ich kariera polityczna. Przyznaje również, że do budowania wizerunku Jarosława Kaczyńskiego z pewnością przyczyni się decyzja o wycofaniu się z obecności w mediach, co zwiększy szanse uniknięcia wpadek. W przypadku Komorowskiego przejęcie obowiązków głowy państwa początkowo było korzystne, a sposób, w jaki wykonywał obowiązki utwierdzał wyborców w dotychczasowym postrzeganiu osoby marszałka. (mk)