Przyszli samorządowcy chcą wiedzieć, jak profesjonalnie poprowadzić kampanię wyborczą. Z pomocą przychodzą im uczelnie, agencje PR i inne instytucje, organizując rozmaite szkolenia – informuje Gazeta Wyborcza.
Jak czytamy, niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się obecnie szkolenia z zakresu autoprezentacji, kontaktów z mediami i szeroko rozumianej etykiety, a nawet – prowadzenia kampanii w sieci. Cytowany przez gazetę Mariusz Oczarek, kandydat na radnego w powiecie pabianickim, twierdzi, że przyszli samorządowcy chcą dzięki nim uniknąć medialnych wpadek. Organizatorzy starają się w rozmaity sposób uatrakcyjniać zajęcia. W toruńskiej Wyższej Szkole Kultury Społecznej i Medialnej o. Rydzyka wykładać będą m.in. posłanki PiS-u – Beata Kempa oraz Izabela Kloc.
Według informacji Wyborczej koszt szkoleń waha się od kilkuset do kilku tysięcy złotych w zależności od programu i liczby osób w grupie. Chętnych jednak nie brakuje. Zdaniem Maurycego Seweryna z firmy WGD PR w polityce nastąpił pewien przełom. „Liczba chętnych obecnych samorządowców wskazuje na profesjonalizację kampanii i zrozumienie, że w XXI wieku nie wystarczy działać politycznie. Konieczne jest przekonanie do siebie wyborców” – przekonuje na łamach dziennika. (iw)