Jeśli chcesz rozpocząć karierę zawodową w branży public relations lub szerzej – w komunikacji, wypracuj sobie przewagę nad innymi kandydatami znajomością narzędzi wykorzystywanych w codziennej pracy. Do tej grupy zalicza się monitoring mediów, niezbędny zarówno dla PR-owca jak i Content Managera.
IMM zbadał ogłoszenia o pracę zamieszczane na portalach internetowych pod kątem listy wymagań sformułowanych przez pracodawcę, na której znalazł się punkt dotyczący narzędzi do monitoringu mediów. Najczęściej takie oczekiwania pojawiają się w aplikacjach na stanowiska związane z public relations, marketingiem, relacjami z klientem oraz komunikacją. Znajomość narzędzi do monitoringu mediów wiązana jest także z pracą w social mediach, promocją i reklamą oraz organizacją eventów.
Ogłoszenia zmonitorowane przez IMM najczęściej były publikowane na portalach pracuj.pl (67 proc.), praca.pl (15 proc.) oraz infopraca.pl (10 proc.). Obowiązki związane z narzędziami do monitorowania mediów opisywane są w kontekście badania wzmianek o firmie, konkurencji oraz branżowych trendów, dbania o wizerunek marki oraz produktów, sprawdzania wyników kampanii promocyjnych, a także tworzenia raportów i analiz na podstawie danych z monitoringu.
Zobacz też: najnowsze ogłoszenia dla PR-owców w portalu PRoto
Jak oswoić się z tymi narzędziami i poznać ich możliwości przed podjęciem nowej pracy? Każda firma zajmująca się monitoringiem mediów oferuje bezpłatny okres testowy, podczas którego możesz na własnej skórze sprawdzić potencjał narzędzia. Dodatkowo, jeśli chcesz zgłębić temat oraz wszystkie funkcje – IMM organizuje darmowe szkolenia z zarządzania monitoringiem w praktyce. Spotkania odbywają się w każdą środę w siedzibie Instytutu Monitorowania Mediów w centrum Warszawy i są prowadzone przez ekspertów, którzy dzielą się swoim doświadczeniem i na przykładzie Biuletynu IMM tłumaczą korzyści pracy z monitoringiem i zapoznają uczestników z przydatnymi funkcjami. Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje certyfikat potwierdzający zdobyte umiejętności. Zarejestruj się więc na najbliższe bezpłatne szkolenie i zwiększ swoją przewagę konkurencyjną nad innymi kandydatami.