BNP Paribas rusza z kampanią, w której będzie edukować, jak odpowiedzialnie korzystać z karty kredytowej. W lutym 2025 roku bank rozpoczął kolejny projekt z zakresu edukacji finansowej – kampanię „Szkoła Jazdy z kartą kredytową”. Używanie tego środka płatniczego porównano do jazdy samochodem.
„Nie tylko autem trzeba nauczyć się jeździć, zanim zacznie się go używać. Podobnie jest z kartą kredytową” – przekazuje bank. Kampania ma na celu obalić mity na temat kart kredytowych oraz promować świadome i odpowiedzialne korzystanie z tego środka płatniczego. BNP Paribas porównuje też kartę kredytową do jazdy samochodem ze względu na swobodę, jaką dają. „Auto pozwala szybciej dotrzeć do wyznaczonego miejsca, a karta kredytowa? Daje elastyczność i bezpieczeństwo. Oba narzędzia mają ten sam cel: ułatwiać życie i zwiększać możliwości. Oczywiście, jak każdy przedmiot, wymaga rozsądnego użytkowania. Dobrze prowadzona może być świetnym wsparciem, ale nieprzemyślane decyzje mogą skutkować „mandatem” w postaci dodatkowych kosztów” – wyjaśniają twórcy kampanii.
Kampania „Szkoła jazdy z kartą kredytową” na pokazać, jak prawidłowo i bez stresu korzystać z kart kredytowych. Działania są skierowane do młodych dorosłych – osób w wieku 18-30 lat. Akcja wyjaśni, jak działają karty kredytowe, jak wykorzystać ich możliwości i mądrze zarządzać budżetem.
Aby określić najważniejsze dla odbiorców tematy kampanii, bank zebrał opinie młodych dorosłych w ogólnopolskim badaniu i mediach społecznościowych. Wyniki tego badania[1], w formie raportu, pokazały, że wciąż krąży wiele mitów na temat kart kredytowych. Ludzie zastanawiają się, czy warto ją mieć, czy to się opłaca, jakie jest ryzyko, jak jej używać, by nie popaść w długi. W kampanii z ust ekspertów mają paść odpowiedzi na te pytania.
Głównym elementem kampanii jest cykl krótkich filmów edukacyjnych, w których wystąpili influencerzy – z kartą kredytową i autem w roli głównej. Do współpracy zaangażowano ekspertkę od finansów Justynę Kik (@prostefinanse) oraz dziennikarza motoryzacyjnego Łukasza Bąka (@lukaszbak_caroseria). Cykl składa się z trzech odcinków, które będą cyklicznie publikowane na profilach twórców oraz banku.
Kampania obejmuje także niestandardowe spotkania z dziennikarzami – w formie jazdy samochodem. Mają one służyć temu, by w nieformalnej atmosferze porozmawiać o odpowiedzialnym zarządzaniu finansami i pokazać ofertę banku. Ekspertami podczas tych spotkań będą doradcy Banku BNP Paribas.
Za koncepcję i przeprowadzenie kampanii odpowiada agencja 38 Content Communication. (mb)
[1] Badanie ilościowe dot. kart kredytowych dla Banku BNP Paribas wykonane na platformie Omnisurv by IQS w grudniu 2024 r. Próba ogólnopolska N=500; wiek: 18-30.