W Szwecji pojawiły się interaktywne billboardy, które zaczynają kaszleć, gdy w pobliżu znajdzie się palacz. Autorem nietypowej kampanii jest szwedzka sieć aptek „Apotek Hjärtat”. O szczegółach czytamy w serwisie rtm.com.
Według badań Światowej Organizacji Zdrowia i Amerykańskiego Instytutu Badań nad Rakiem koszt palenia papierosów to ponad bilion dolarów każdego roku. Pomysłodawcy akcji chcą zachęcić do rzucenia palenia. Uświadomić problem mają wspomniane billboardy wyposażone w czujniki dymu.
„Gdy w pobliżu znajdzie się osoba paląca, mężczyzna z billboardu zaczyna kaszleć, a po chwili na ekranie pojawiają się środki pomocne przy zrywaniu z nałogiem” – czytamy.
Co ciekawe, z raportu Rady Europejskiej (2012 rok) wynika, że to właśnie Szwecja posiada najniższy wskaźnik osób palących spośród wszystkich europejskich państw (jedynie 13 proc.). Hjärtat jest drugą co do wielkości siecią aptek w kraju. (mw)