W grudniu 2022 roku Katarzyna Kamińska ogłosiła start własnej firmy – Empify Social Impact. Ma ona zajmować się doradztwem w określonych kwestiach społecznych, takich jak m.in. neuroróżnorodność w miejscu pracy, zdrowie psychiczne czy równe szanse dzieci i młodzieży w edukacji oraz kobiet w życiu społecznym.
„Tworzymy strategie i programujemy działania z uwzględnieniem wytycznych ESG. Wierzymy, że zaangażowanie społeczne firm na zewnątrz i wewnątrz organizacji powinno odpowiadać na potrzeby wszystkich interesariuszy i być przez nich dobrze rozumiane” – opisuje swoją działalność firma. Dowiadujemy się także, że jej nazwa – Empify – pochodzi od słów „Empathy” (empatia) oraz „Amplify” (wzmacniać).
„Pandemia COVID-19 zmieniła społeczeństwa, a biznes coraz częściej mówi o nowej erze, która ma zastąpić dotychczasowe myślenie transformacyjne »Digital First«. W nadchodzących czasach w centrum zainteresowania przedsiębiorstw będzie człowiek. W Europie dodatkowym impulsem do transformacji w kierunku »Human-Centric« jest dyrektywa CSRD (Corporate Sustanbility Reporting Directive), gdzie tematy społeczne kryją się pod literą „S” w akronimie obowiązkowego raportowania ESG. Wyzwania stojące przed biznesem wymagają specjalistów znających trendy, potrafiących wsłuchać się w potrzeby społeczności i zarekomendować właściwie rozwiązania. Dopełnieniem tego procesu może być raport ESG. Taka specjalizacja firmy pozwoli realnie współuczestniczyć w rozwiązywaniu konkretnych problemów społecznych” – komentuje Katarzyna Kamińska.
Kamińska od ponad 20 lat związana jest zawodowo z branżą public relations i public affairs. Do końca września 2022 roku pracowała w Hill+Knowlton Strategies, gdzie przez cztery lata współzarządzała agencją jako Chief Operating Officer.
Wcześniej z kolei, przez 14 lat, Kamińska była związana z Havas PR Warsaw (dawniej Euro RSCG Sensors). W 2003 roku zajęła się stworzeniem Havas PR Warsaw i była prezeską agencji. Odeszła z niej w sierpniu 2017 roku. W latach 2012-2017 łączyła funkcję prezeski agencji ze współzarządzaniem grupą Havas Worldwide w Polsce, była też członkiem globalnego kolektywu Havas PR. Karierę zawodową zaczęła w dziale marketingu Onetu, następnie przez kilka lat była związana z polską agencją Business Communications Associates. W swojej karierze pracowała dla największych firm m.in. z sektora technologicznego, farmaceutycznego i telekomunikacyjnego, a także doradzała liderom zrównoważonego rozwoju i tworzyła pierwsze programy CSR w Polsce. Była jurorką międzynarodowych i polskich konkursów branżowych (m.in. Cannes Lions, Sabre Awards czy Złote Spinacze). Ukończyła handel zagraniczny (UEK) oraz studia podyplomowe z empatycznej komunikacji w organizacji (SWPS), a obecnie uczęszcza na studia podyplomowe z neuroróżnorodności w miejscu pracy (SWPS). (mb)