Wśród 41 projektów promocyjnych zaakceptowanych przez Komisję Europejską znalazły się 4 polskie. Ich budżet wynosi 10,2 mln euro – podaje portal finanse.wnp.pl.
Wśród polskich programów informacyjno-promocyjnych znalazła się kampania „Smaki Europy – jakość i tradycja”, planowana na rynek Algierii, Białorusi i Chin. Projekt przygotowany został przez konsorcjum w składzie: Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw – Spółdzielnia Osób Prawnych, Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego i Związek Sadowników RP. Koszt kampanii przewidziany jest na 5,3 mln euro – czytamy.
Z kolei Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) oraz Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego (PZPBM) przygotowały program „Smak jakości i tradycji prosto z Europy”. Projekt przeznaczony jest na rynek Singapuru, Tajwanu, Nowej Zelandii, RPA i Kazachstanu, a jego wyniesie 2,3 mln euro.
KE zatwierdziła również kampanię „Rozsmakuj się w Europie”, która będzie realizowana przez Związek Polskie Mięso na rynku Japonii i Kanady. Jej planowany koszt to ponad 900 tys. euro. Czwartym zaakceptowanym projektem jest kampania „Pokochaj olej rzepakowy”, przygotowana przez Polskie Stowarzyszenie Producentów Olejów. Projekt będzie realizowany na rynku polskim i w Słowacji, a budżet tej kampanii zaplanowano na 1,6 mln euro.
Jak czytamy dalej, kampanie unijne są finansowane są w 50 proc. z budżetu UE, w 30 proc. ze środków budżetu krajowego, a 20 proc. stanowi wkład własny organizacji branżowej. Obecnie na rynkach zagranicznych realizowanych jest 8 polskich kampanii promocyjno-informacyjnych, które promują jabłka, soki i inne owoce, mięso oraz produkty mleczarskie. Ich łączny koszt to ponad 28 mln euro. (mb)