26 września 2018 roku Włodzimierz Nowotniak – kandydat na burmistrza Sokołowa Podlaskiego – opublikował na swoim profilu na Facebooku wpis, w którym zadeklarował, że jeśli zostanie burmistrzem, w mieście pojawi się restauracja McDonald’s. Na wpis szybko zareagowała marka KFC.
„Czy chcecie restauracji McDonald’s w Sokołowie Podlaskim?” – takie pytanie pojawiło się na grafice, którą Włodzimierz Nowotniak zamieścił we wpisie. Znalazły się na niej także postać kandydata na burmistrza, a za nią – charakterystyczny znak restauracji McDonald’s. Nowotniak zapewnił, że jeśli wyborcy na niego zagłosują, to doprowadzi do otwarcia lokalu tej sieci w mieście.
Źródło: facebook.com/wlodzimierznowotniak
Następnego dnia na wpis zareagowała marka KFC, która opublikowała na facebookowym profilu grafikę z hasłem „Jeżeli Colonel Sanders będzie najpopularniejszy w sieci, to wróci Wtorkowy Kubełek!”. Kształt grafiki nawiązywał do tej zamieszczonej przez kandydata z Sokołowa Podlaskiego. Post KFC spodobał się internautom, którzy udostępnili grafikę ponad 400 razy i zostawili pod nią przeszło trzy tysiące reakcji, a także sporo komentarzy, w których chwalili markę za real time marketing.
Źródło: facebook.com/kfcpolska
(mb)