Michał Wójcicki na łamach Dziennika Polska Europa Świat Praca pisze o korzyściach dla firmy, jakie niesie ze sobą sponsoring. Autor zauważa, że mimo iż sponsorowanie szybko się nie zwraca, to warto w nie zainwestować, ponieważ zysk w skali kilku lat może być znacznie większy niż poniesione koszty.
Według Marcina Majerka z serwisu Domeny.pl przemyślany sposoring to dobra i skuteczna forma marketingu, a sponsor ma możliwość wypromowania swojej marki i poprawy wizerunku.
Katarzyna Wilczewska kierownik public affairs z Kompanii Piwowarskiej dodaje, że sport jest doskonałą dziedziną, dzięki której można budować wizerunek marki ze względu na masowość i emocje, jakie za sobą niesie.
Podkreśla także, że „prawdziwemu kibicowi trudniej przyjdzie zdradzić produkt, z którym kojarzy się jego ulubiona drużyna”. Według Wilczewskiej warto również pamiętać o znalezieniu wspólnego mianownika, który skojarzy sponsora i jego produkty z daną dyscypliną. (mk)