Kiedy Adam Szejnfeld był posłem, zapowiedział stworzenie ustawy o Polskiej Agencji Promocji Gospodarczej – czytamy na łamach Pulsu Biznesu. „Co mamy dziś poza tym, że rok 2009”, retorycznie pyta ministra Szejnfelda autorka artykułu.
Jak wynika z tekstu, zarys wspomnianej ustawy już powstał. Zakłada on przyjmowanie siedmioletnich strategii dla podmiotów zajmujących się gospodarką. Nad ich realizacją ma czuwać nowy organ – Polska Agencja Promocji Gospodarczej, która powstanie po likwidacji PAIiIZ-u. Zgodnie z projektem PAPG będzie ściśle powiązana z zagranicznymi placówkami polskiego Ministerstwa Gospodarki. Ma wspierać polskich przedsiębiorców za granicą – czytamy w artykule. Projekt, jak relacjonuje dziennikarka, zyskał przychylność środowisk biznesowych związanych z PKPP Lewiatan.
Z tekstu dowiemy się także, że w najbliższym czasie nowy plan promocji gospodarczej nie zostanie zrealizowany, ponieważ minister Szejnfeld wystąpił o skreślenie go z prac legislacyjnych Rady Ministrów w 2009 roku.(ał)